Göra med person som fyller 50 år?

millan10

Trådstartare
Tänkte att denna tråden passade bättre här än på ungdom. En släkting fyller snart 50 år. Det vill man ju fira lite extra och hitta på något utöver det vanliga. Vad skulle man kunna göra för något? Förslag? Finns det något man kan göra några stycken? Vi blir kanske runt 8 pers som ska göra något. Alla tips mottages!

Börja med att ta reda på vad personen själv vill. Vill hen bli uppvaktad? Är hen en sådan som gärna hittar på kul saker?
Det är ju viktigt att personen är intresserad av det ni tänker hitta på, för annars kommer det kanske inte alls uppskattas. Och det är ju knappast det man är ute efter...

Några av mina närmaste vänner (två av dem finns här på buke också) har fyllt 50 de senaste åren. Den första av dem arrangerade en stor fest hemma i sin trädgård. Den andra föredrog att fira hemma med nära och kära och ingenting mer. Och givetvis finns alla alternativ däremellan.

Tänkte att denna tråden passade bättre här än på ungdom. En släkting fyller snart 50 år. Det vill man ju fira lite extra och hitta på något utöver det vanliga. Vad skulle man kunna göra för något? Förslag? Finns det något man kan göra några stycken? Vi blir kanske runt 8 pers som ska göra något. Alla tips mottages!
Vad gillar personen som fyller år?
När min mamma fyllde 50 så hade hon dels stor fest, där slet jag och syrran med att se till att allt flöt, dels på själva födelsedagen så hade vi bokat spa, bara jag, mamma och syrran. Fick behandlingar och åt en mysig lunch ihop.
När mamma fyllde 60 så bjöd hon oss allihopa till en långhelg i Helsingfors, vi umgicks och upptäckte Helsingfors.
Sen kan man självklart hitta på saker att göra tillsammans, men det hänger lite på deltagarna och den som fyller, personligen skulle jag uppskatta tex turridning men det kräver att alla kan hänga med.

Som sagt lite olika vad folk gillar, men de 50-årsfiranden jag varit med om har sett ut såhär;
- Helikopterfärd över byn där personen växt upp.
- Stor fest med maaaassa gäster.
- Resa med närmaste familjen (vi blev 6 personer) till Thailand.
- Liten grillfest "på baksidan" med ca 15 personer bjudna.
- Spavistelse + middag med närmaste vänner + familj.

Alla dessa firanden har passat respektive 50-åring perfekt :)

Man måste ju utgå från personens intresse, men finns väl en del att hitta på.

Min pappa gillar att spela på tips och hästar i liten skala. Närmaste familjen och hans syskon gick ihop och han fick en kväll på närmaste travbana. Rundtur på stallplan, middag och en summa att spela för. Och vi var förstås med hela kvällen allihop.

Mamma gillar sol och värme, så vi åkte till Kanarieöarna.

Fest (stor eller liten) där man skriver en sång eller dikt som handlar om födelsedagsbarnets liv och ger en bra present.

Biljetter till något evenemang/konsert som kan intressera. Ev tillsammans med hotellvistelse om det är lite längre bort.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 166
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 511
Senast: Hajfisk
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 009
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 115
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter