snorp
Trådstartare
Minn är ingen högintensiv kelpie utan en ganska lugn. I vardagen är hon helt underbar men jag skulle vilja ha mer galenskap i träningen. Hon är lätt att leva med men svår att träna. Hon blir osäker i bland annat fotgåendet och går strax bakom mig istället för vid sidan, jag har enbart jobbat positivt och belöningsbaserat. Vet inte hur många gånger jag börjat om med fotgåendet. Har gått kurs för bland annat Maria Brandel. Nu funderar jag på att göra henne bolltokig och se om det hjälper. Hon går väldigt mycket upp och ner i lekintresse beroende på vart i löpcykeln hon är och eftersom hon löper ca var 4:e månad och även blir skendräktig så går det tyvärr oftast ner.
Hur gör man enklast en hund bolltokig? Hennes mamma är bolltokig och ligger och fixerar bollar med blicken och bara väntar på att man ska sparka/kasta dem. Minn tycker om sin fotboll hon har hemma i trädgården men jag skulle vilja få henne bolltokig på lite mindre bollar som är lättare att ta med sig, typ tennisbollstorlek. Tänkte försöka med "mallebollar" som jag har flera stycken av.
Jag har jobbat mycket med hennes lek och den har blivit mycket bättre men när hormonerna spökar så tappa hon leken. Målet är som sagt att få henne så pass bolltokig att bollen även är värt nått när hormonerna är som värst.
Vad tror ni, är jag helt ute och cyklar i mina funderingar eller är det värt att testa?
Hur gör man enklast en hund bolltokig? Hennes mamma är bolltokig och ligger och fixerar bollar med blicken och bara väntar på att man ska sparka/kasta dem. Minn tycker om sin fotboll hon har hemma i trädgården men jag skulle vilja få henne bolltokig på lite mindre bollar som är lättare att ta med sig, typ tennisbollstorlek. Tänkte försöka med "mallebollar" som jag har flera stycken av.
Jag har jobbat mycket med hennes lek och den har blivit mycket bättre men när hormonerna spökar så tappa hon leken. Målet är som sagt att få henne så pass bolltokig att bollen även är värt nått när hormonerna är som värst.
Vad tror ni, är jag helt ute och cyklar i mina funderingar eller är det värt att testa?