Ceta
Trådstartare
Min pumivalp Sparven är nu 10,5 vecka. När han kom hem kissade han både ute och inne, helt enkelt där han var när han var kissenödig Nu märker jag att han kan hålla sig längre, på gott och ont, och att han inte längre vill kissa utomhus. Istället kissar han så snart vi kommer in (oftast på ”anvisad plats” på puppy pads i badrummet). Jag vill givetvis att han helst ska kissa ute, men tänker att utet just nu är lite för spännande och otryggt, och att han därför hellre kissar inne? Gör jag fel om jag har lite is i magen och helt enkelt fortsätter som jag gör och att tror att det blir naturligare att kissa ute när han blir med trygg där?
Fick tips att helt enkelt stanna ute till han kissar, men kan inte vara utomhus i flera timmar varje gång han kissar, pga jobb och livet och så.. (Igår var vi ute en dryg timme, sen bilen och sen ute en kvart igen. Inget kiss på totalt 4 timmar, men så snart vi kom in kissade han. Tycker inte det tyder på att det skulle hjälpa att vara ute längre?)
Jag vet att det kan ta många månader att få en valp rumsren, och har inte bråttom i det, vill bara höra lite vad ni tänker så jag inte gör att det tar två extra månader om jag gör som min instinkt säger
Fick tips att helt enkelt stanna ute till han kissar, men kan inte vara utomhus i flera timmar varje gång han kissar, pga jobb och livet och så.. (Igår var vi ute en dryg timme, sen bilen och sen ute en kvart igen. Inget kiss på totalt 4 timmar, men så snart vi kom in kissade han. Tycker inte det tyder på att det skulle hjälpa att vara ute längre?)
Jag vet att det kan ta många månader att få en valp rumsren, och har inte bråttom i det, vill bara höra lite vad ni tänker så jag inte gör att det tar två extra månader om jag gör som min instinkt säger