Myzan87
Trådstartare
Jag har egentligen ett rätt fint trägolv i den gamla delen av huset. Ett trägolv jag gärna bevarar. Men i farstun så har en golvplanka förstörts och en till är påväg att bli för gammal. Så just nu är det hål rätt ner i grunden tror jag.
Så jag funderar på att lägga nytt golv men den stora frågan är hur jag ska göra med det gamla trägolvet? Ska jag riva bort allt eller kan jag göra det lite enkelt för mej genom att lägga spånskiva ovanpå? Spånskivan kommer givetvis vara täckt av något typ av golv.
Ursprungshuset är byggt 1925 men brann 1950. Hur illa vet vi inte. Farstun är på ca 2,5kvm så det rör sig inte om så stor yta.
golvtypen ses till höger i bild (trägolvet)
Vad skulle ni själva ha gjort?
Så jag funderar på att lägga nytt golv men den stora frågan är hur jag ska göra med det gamla trägolvet? Ska jag riva bort allt eller kan jag göra det lite enkelt för mej genom att lägga spånskiva ovanpå? Spånskivan kommer givetvis vara täckt av något typ av golv.
Ursprungshuset är byggt 1925 men brann 1950. Hur illa vet vi inte. Farstun är på ca 2,5kvm så det rör sig inte om så stor yta.
golvtypen ses till höger i bild (trägolvet)
Vad skulle ni själva ha gjort?