tinna

Trådstartare
Är det någon här som vet hur lång tid det brukar ta att få "God man"? På ett ungefär bara.

När maken blev god man åt sin mamma tog det en månad eller två innan det blev klart. Men det kanske är olika eftersom de visste att han skulle bli god man.

@tinna det varierar nog mycket och beror säkert till viss del om du har någon som den som ska ha god man kan föreslå bli god man för den eller om överförmyndarförvaltningen ska hitta någon åt personen. Väntetiderna varierar nog väldigt mycket från kommun till kommun så kontakta Överförmyndarförvaltningen i din kommun så får du klara besked.

Är det någon här som vet hur lång tid det brukar ta att få "God man"? På ett ungefär bara.

Det beror också på hur ansökan har kommit in. Det går ju att ansöka själv, men om det kommer från till exempel en kurator, LSS-handläggare eller biståndssamordnaren tror jag att det handläggs snabbare.

Liknande trådar

Tjatter Hur ofta gör ni goda gärningar? Vad kan det vara ni gör då?
Svar
3
· Visningar
327
Senast: Takire
·
Mat Tänkte bjuda på snittar inom snar framtid och önskar lite inspiration, så vilka är era godaste snittar?
Svar
12
· Visningar
671
Mat Tänkte ut och plocka blåbär imorgon och tänkte baka paj. Ska bjuda och en person äter dessvärre inte gluten så de sorter jag brukar göra...
Svar
1
· Visningar
209
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
435
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama