Glucosamin!

keilir

Trådstartare
Hejsan! Jag undar lite om om ni har gett era hästar glucosamin?
- Märkte du någon skillnad?
- Vilket var hästens problem?
- Vad var det för märke på glucosaminen, och vad var det för pris?

Funderar på om jag ska köpa det till min häst som har lindriga pålagringar som gör att inflammation uppstår väldigt lätt i hans högra framknä.
Jag märker dock inget när jag rider honom eller när han rör sig annars. Dock kan han reagera lite vid hård belastning.
Har varit till veterinär och kollat upp och behandlat och då rekommenderade han glucosamin, men sa att det var dyrt. Detta gjordes i våras och sedan red jag igång honom mkt försiktigt och red hela sommaren. Han kändes jättefin men jag red då ganska kravlöst. Sedan kontrollböjdes han för att jag ville kolla upp det bara, inte för att han kändes konstig eller så. Och då visade han lite hälta igen så nu är jag lite handfallen. Någon som har varit i samma situation? Det är ju så svårt att veta när han blir halt för han visar det inte mer än vid hård press.

Tacksam för svar!

Sv: Glucosamin!

Är det en äldre häst? Får den betfor? Jag har erfarenheter av att betfor inte är så bra för lederna så det kan vara en början att ta bort den ur foderstaten. Billigare än att börja ge glucosamin.
/T

Han är 12 år. En islandshäst...

Nej, ingen betfor i foderstaten...

Har din häst haft problem?

Jag ger glucosamin till mitt 20-åriga halvblod. Hon blev mindre stel när jag börjat ge det, så hon har ätit det i flera år nu. Köper från Börjes, deras som heter just Glucosamin.

Glukosamin är bra anser många, och det finns många trådar i ämnet som du kan söka för mer information.
mvh
Lejonelle

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 004
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 039
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka