Glucosamin för folk?

E

edvard

Detta är väl fel forum men vet någon hur man doserar Glucosamin inköpt till häst men som skall in i en människa??
Vilken sort är bäst?

Flexijoint ca 2 gr/dag(häst ca 20 gr)
Har provat själv med bra resultat(på mig själv alltså)
i mått är det 2 dryga kryddmått.

Sv: Glucosamin för folk?

Nu kommer en Gaaaaammal tråd. :smirk: Hur äter man en hel sked av ett pulver? på en gång? I vatten, i maten?

Jag är intresserad av att prova glucosamin för mina onda knän. (Patellofemoralt knäsyndrom)

Det är bara så förbannat dyrt för människor. Blir ju billigare med hästburkar. Och glucosamin som glukosamin eller? Biofarmab säljer även Bioglucosamin för hund som inte är på 1,5kg som hästburkarna är.

Verkar vara många som provat med gott resultat att äta glucosamin som egentligen varit menat för häst eller hund. Utan biverkningar?, eller har ni börjat bete er underligt. :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 590
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Varför är endel häst människor inte så trevliga! Har blivit väldigt ledsen för kommentarer jag fått på mina trådar där man tror att jag...
Svar
11
· Visningar
2 082
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka