Globus syntet dressyrsadel

S

Sanoh92

Hej!! Jag har beställt en ny sadel, en Globus syntet dressyrsadel i storlek 16,5/ 32 till min D-ponny :laugh: Nu undrar jag lite om denna sadel?, Hur är den att rida i och vad för typ av hästar passar bommen som medföljer .. Min ponny har inte så bred rygg och använder oftast normal på bommen (tror jag) ibland vid. Han har inte den rakaste ryggen utan "lite" svängd rygg men inte jätte mkt.. Han har ganska kort rygg också.

Berätta allt vad ni tycker om sadeln, både fördelar & nackdelar ;) Visa gärna bilder på eran häst med den sadeln(om ni tkr den sitter bra, allafall skapligt bra på eran häst) så jag kan se typ hur eran häst är i kroppen så jag kan jämföra din med min :p

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Globus syntet dressyrsadel

Jag har ingen erfarenhet av den här sadeln men har en fråga till dig: Hur vågar du köpa en sadel som du inte ens vet kan tänkas passa din häst och dig??:confused: Sadlar är grymt svårt att få tag på som passar. Får väl hoppas för din skull att den här passar er:)

Sv: Globus syntet dressyrsadel

Jag vet att jag skulle ta ut sadelutprovare egentligen men tackvare att jag behöver en ny sadel till helgen så beställde jag en, får se hur den ligger men ska ev köpa en annan senare om den inte ligger bra på hästen eller ett annat koppjärn till den ...

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 637
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej Försöker hitta en allround eller hoppsadel till vår maxade D-ponny. Har haft sadelutprovare ute men hon hade inget som passade. Hon...
Svar
1
· Visningar
1 009
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 280
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka