Vänder mig till er för att få hjälp - Letar en Globus Dressyr sadel - o då ingen av sadelprovarna här uppe i landet har ngn hemma så letar vi själva eller tillsammans med sadelprovarna .
Vi har en Globus Loke och en Globus Esperanza ( hopp ) till ponnyn i dag samt en morris dressyr
Vi fick tag i en Globus Clincle - men den bommen passade inte honom - så konsentrerar oss på en Clic eller The Turner då dom ska vara lika de Globus vi har i bom .
Men när vi hittar ngn - så svarar dom att den passar häst / ponny med manke
men våran har ju knappt ngn manke, kort anläggningsyta samt rak rygg
Tycker det är konstigt att 2 sadelprovare säger samma om vad vi ska prova - men stämmer ju inte med dom som har de modellerna säger - så vet ngn så hjälp mig // Tack på förhand
Vi har en Globus Loke och en Globus Esperanza ( hopp ) till ponnyn i dag samt en morris dressyr
Vi fick tag i en Globus Clincle - men den bommen passade inte honom - så konsentrerar oss på en Clic eller The Turner då dom ska vara lika de Globus vi har i bom .
Men när vi hittar ngn - så svarar dom att den passar häst / ponny med manke
men våran har ju knappt ngn manke, kort anläggningsyta samt rak rygg
Tycker det är konstigt att 2 sadelprovare säger samma om vad vi ska prova - men stämmer ju inte med dom som har de modellerna säger - så vet ngn så hjälp mig // Tack på förhand