Globus nya hoppsadel!

A

anna210

Är det någon som sett den nya hoppsadeln - modell Opal från Globus? :)
Det är Tolga som designat sadeln så jag är himla nyfiken på hur kvaliteten är.
Någon som har någon åsikt om denna sadel?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Globus nya hoppsadel!

Provsatt den i göteborg, den var helt ok. Men tyckte personligen betydligt mer om den äkta tolgan.

Vad var det för skillnad på dem? Var det bättre läder i Tolgan?

Ja, den hade ju kalvskinn i säte och vulster. Kändes som mer naturlig balans i tolgan. Verkar vara en väldigt trevlig prisvärd sadel (tolgan alltså). Ska väl erkänna att jag absolut inte varit imponerad av globus, men det här är klart det bästa i sadelväg de har tagit fram.

Ja - det får nog bli en riktig Tolga om den passar...

Vart finns det återförsäljare för Tolga?:)
Pris?:D

Rytteriet clothing & horse equipment i Sjöbo visade Tolga sadlar på mässan. Jätte trevlig personal! Den med "plastbom" kostade ca 13 000:-, den med träbom kostade runt 20 000:-.
Har aldrig sett dem tidigare men provsatt och klämde och kände, verkade vara mkt trevliga sadlar. Bra naturlig balans. Den för 13´ kändes väldigt prisvärd.

Halloj :)

Den som kostade 13000 kr - kommer du ihåg hur knästöd och vadstöd var på den? stora, små eller medium?
Undrar också hur framskuren den var. Jag var inne på topequestrianwear och kollade på modellerna men vet inte vilken som har plastbom - det fanns inte heller bild på alla sadlar...
Kommer du ihåg var modellen hette? :crazy:

Fast deras hemsida är inte bra- de visar bara några modeller... :(

Fast deras hemsida är inte bra- de visar bara några modeller... :(

Kommer inte ihåg exakt :crazy: , men tror att det var ganska små stöd, hyfsat framskuren. Ingen aning om vilken modell det var.

Liknande trådar

Utrustning Har haft sadelprovare ute idag då hästen inte trivs helt med sin hoppsadel. Jag använder den inte alls själv just nu utan hon har den...
Svar
13
· Visningar
2 140
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 281
Senast: Aifos
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Utrustning Hola allesammans! Äntligen är det dags för hoppsadel, efter ca 1,5 år i dressyrsadel. Vi var ute och kollade och hittade en Roma för ett...
Svar
4
· Visningar
2 300
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter