Glasgow i september/oktober

Iglatjarn

Trådstartare
Kan man åka dit då en långweekend säg torsdag till söndag?
Vi var där i maj för några år sen bara över natten på genomresa, men föll pladask för denna fina stad och vill åka tillbaka igen. Tänkte försöka överraska maken och boka en resa i smyg till hösten. Men vet inget om klimat eller om det är en bra eller dålig ide :D. Vill isåfall köra lite turistfällor, samt lägga fokus på mat och whisky om det går.

Input om denna ide mottages tacksamt!

Jag säger att såklart det går att åka till Glasgow i september/oktober (det är väl ingen större skillnad på klimatet i Skottland jämfört med typ västsvensk vinter :D). Är en bara beredd på att det kan bli (troligtvis kommer att vara?) regn så tycker iaf jag att det fungerar.

Kan dock ha fel eller vara för härdad av vintrarna i Gbg så jag ropar på @Mineur för säkerhets skull :D

Haha, jag är born, raised and living in Götlaborg så hårt väder är jag van vid - det är bara lite trist :D:cool:
Då tror jag ni överlever :D

Seriöst så jag var i Edinburgh i slutet av september något år och det var lite skurar men bättre väder än det hade varit hemma. Så ja, det ska väl vara något mildare på dom brittiska öarna rent generellt (?) och det har iaf stämt bra när jag varit där :)

Åh vad roligt att höra om någon som insett hur charmigt Glasgow är! :D

September är, tillsammans med maj, faktiskt den bästa månaden här vädermässigt så jag skulle absolut inte tveka att åka hit då! Oktober är det värre med, men de första dagarna där brukar vara rätt bra också. Jag skulle dock rekommendera början/mitten på september i första hand.

Nämnas ska ju dock att "bra" väder här innebär att det fortfarande regnar, men att det kanske regnar 2 dagar av 7 istället för 4 dagar av 7 :p Det tenderar dock även att vara lite mildare här i september än det är i Sverige, precis som @Killaloe säger.

Säg till om ni vill ha mer tips på t.ex boende, mat och saker att göra! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka