Gjort nått dumt?

MissFideli

Trådstartare
Yoga var till veterinären igår och när hon log och sov som bäst (lugnande) så fick veterinären ett samtal. Jag satt och klappade en sovande Yoga och tänkte på annat. Lyckades komma åt hennes öppna (och insalvade) öga, bara löst, men i alla fall.
Idag är hon dålig i det ögat, röd, blöt och kisar. Lite kladd kanske, men ytterst lite i så fall. Sköljde med ögonvätska (eller vad det heter) och torkade rent runt om. Kan jag ha orsakat ett sår på ögat? Eller blev det för torrt och därför irriterat? Hon sov kanske 15 min och väcktes med spruta kanske 5 min efter min fadäs.
Det kan ju bero på drag i bilen och annat också, jag är iaf jätteskraj. Ser inte ut att ha blivit nån konjunktivit än åtminstone.

Sv: Gjort nått dumt?

Till veterinären??????? Vad har du GJORT med MIN:love::angel: katt??????

Stackars Yoggikissen....var den elaka veterinären DUM mot dig?????

:cry:

/KT

Haha, så farligt var det inte faktiskt. Hon tappar hår på magen mellan bakbenen och jag har trott att det berodde på allergi mot parfymen i sanden, men trots sandbyte så blev det inte bättre. Så det blev ett vetbesök och vet trodde på en hormonell störning och satte skruttan på Levaxin.
Den här veterinären var noga utvald pga sin vana vid vildkatter ( :angel: ) och skötte allting kanon! Yoga fick en lugnande spruta innan hon hade jagat upp sig för mycket och det gav massor. När vi var klara fick hon en sån där uppvakningsspruta och var i princip helt normal när vi kom hem. Hon var relativt lugn hela tiden, svor lite åt veterinären men inte ens i närheten av hur det lät sist :cool:

Så nu är det Levaxin dagligen i några månader, funkar inte det så är det p-piller som gäller.

Jag tror inte att du har orsakat någon skada på ögat. Det är väl inte sådär särskilt ovanligt att ett eller båda ögonen är lite irriterade efter att katten legat på lugnande, även fast veterinären är noga med att hålla ögat fuktigt.

Tycker själv att man kan känna sig rätt irriterad i ögat efter man lyckats peta sig där utan att man för den sakens skull har skadat något.

Skönt att du hittade en bra veterinär till henne! Hoppas nu att medicinen gör susen.

Tack! Tror dock att jag ska testa en annan veterinär, men annars blir det den här. Denna jobbar inte heltid vilket är lite problematiskt. Men, men.
Hon är bättre i ögat idag, inte helt bra men bättre. Det är nog som du säger. Sen var fläktarna på i bilen för att få ner värmen lite, kanske gjorde sitt till också om man redan är torr i ögonen.
I går var hon jättekonstig, verkade vara väldigt torr i munnen. Hon gick och smådrack hela tiden och låg och smaskade och slickade sig om munnen. Men idag verkar hon piggare och mer normal. Hoppas också att detta ska hjälpa, men det kan tydligen ta flera månader innan man ser ordentligt resultat på pälsen.

Liknande trådar

E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka