Gissa bajset...

Saeta

Trådstartare
Min hund är sen tidigare väldigt känslig i magen. Nu äter han ett "rent" foder och har gjort i ett par år vilket han fungerar bra på och tycker om. Men nyss när jag tog ut honom fick jag en liten chock. Vad tusan är det här? Jag var tvungen att fota. Är det blod? Det ser mer ut som.. slemhinna? Nej jag vet inte alls.

Det första han gjorde imorse när han gick ut var att äta en massa gräs (inte spytt eller något efteråt) och sen var det bra. Magen har knorrat massor också. Han ville inte äta sin frukost. Vad tror ni? Vad kan det vara?

Jag behöver all hjälp jag kan få!

bild_2_18_525e95f69606ee10f6f004c4.jpg

Sv: Gissa bajset...

Han kan inte ha ätit något olämpligt då? Tycker det ser ut som om han äter rent färskfoder eller har ätit ett ben med mycket kött på. Ser dock inte ut som blod. Håll koll på hans temp och om han dricker som han ska, vänta en stund med maten eller ge något snäll som potatis och torsk. Skulle det fortsätta att se ut så där så skulle jag ringa veterinären.

Tack för ditt svar!
Han dricker som vanligt och är pigg och glad och busig. Ingen höjd temp heller. Jag tror inte han har ätit något olämpligt, men det ser ju väldigt märkligt ut.
Ska tänka på detta och blir han sämre kontaktar jag vet.

Johanzzonz, hur tänkte du där? Äter de färskfoder så brukar bajset bli litet, fast i konsistensen och mörkt. Får de i sig ben med mycket kött på blir det samma sak, möjligt att det blir lite mörkt och ljust om det är för mycket kött och ljust och smuligt om det är för mycket ben.

Bajset på bilden tycker jag ser ut som torrfoderbajs men där hunden ätit något olämpligt. Vad? svårt att säga.

Johanzzonz, hur tänkte du där? Äter de färskfoder så brukar bajset bli litet, fast i konsistensen och mörkt. Får de i sig ben med mycket kött på blir det samma sak, möjligt att det blir lite mörkt och ljust om det är för mycket kött och ljust och smuligt om det är för mycket ben.

Bajset på bilden tycker jag ser ut som torrfoderbajs men där hunden ätit något olämpligt. Vad? svårt att säga.

Han äter inte färskfoder utan det är torrfoder, precis som du anade, men ett rent foder mot hans mage och päls. Gräset ser man ju iallafall lite av, men det är riktigt svårt att se. Möjligtvis om det kan vara frolic? Den är ju väldigt färgglad. Han brukar få det någon gång ibland som godis.

Han kan inte ha ätit något olämpligt då? Tycker det ser ut som om han äter rent färskfoder eller har ätit ett ben med mycket kött på. Ser dock inte ut som blod. Håll koll på hans temp och om han dricker som han ska, vänta en stund med maten eller ge något snäll som potatis och torsk. Skulle det fortsätta att se ut så där så skulle jag ringa veterinären.

Snällt som potatis?
Säger det mesta om din kompetens. Färskfoder brukar ätas rent.

Håller med dig, ser ut som en massa osmälta saker som kommer ut, inte alls typiskt färskfoder!

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 221
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
2 019
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 990
Senast: Kilauea
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar