Gillar kaniner att bada?

Sv: Gillar kaniner att bada?

inte min förra. hon hoppade ur badkaret och drog järnet tillbaka till sin bur

Hon var jätte smutsig och vi hade ca 2-3 cm ljumet vatten i badkaret.

min ena kanin ÄLSKADE att bada han kunde sitta i evigheter och låta mej skölja varmvatten över honom (spyflugor hade lagt ägg i pälsen på han annars hade han inte behövat badas). :devil:

den andra är skäcktecknad och hade lekt i skiten så jag skulle bara skölja av det värsta, kanin får panik och försöker fly längs väggarna så de bidde att sitta o gno med blöt hannduk ist.

den tredje brydde sej inte ett skvatt när jag skulle tvätta bort kissfläckar

dom andra har jag inte badat

Tack båda två för svaren! Jag får väl testa mig fram och se om jag har en bad-kanin eller ej :D

Min kanin gillade inte att bada, fast ibland hade han inget val :angel:

Haha, jättesött så länge man har en kanin som uppför sig och inte kissar i sängen. :p

man ska igentligen inte bada kaniner för då försvinner deras naturliga fetter ifrån pälsen. bada bara din kanin om den är mycket smutsig elelr hat tex flugägg i pälsen. :crazy:

Liknande trådar

Lantbruksdjur Kan kaniner äta körsbärskvistar?
Svar
2
· Visningar
504
Senast: Krålus
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
563
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 453
Senast: hastflicka
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka