Giftiga växter för häst i trädgården ....

Krans

Trådstartare
Har jag försökt söka efter med dåligt resultat. Dock vet jag att liguster, digitalis, idegran och stormhatt är giftigt. Men vad mer då ? Hur är det med alla vårens lökväxter t.ex ? Det är lättare att hitta förteckningar över vilda giftiga växter men om man har sin häst hemma denna tid på året så kan trädgården med sin gräsmatta vara en lockande plats , trots bra stängsel
 
Har jag försökt söka efter med dåligt resultat. Dock vet jag att liguster, digitalis, idegran och stormhatt är giftigt. Men vad mer då ? Hur är det med alla vårens lökväxter t.ex ? Det är lättare att hitta förteckningar över vilda giftiga växter men om man har sin häst hemma denna tid på året så kan trädgården med sin gräsmatta vara en lockande plats , trots bra stängsel
Du hittar inget här:
http://www.sva.se/djurhalsa/fodersakerhet/giftiga-vaxter-a-o-fodersakerhet
 

Liknande trådar

Hästvård Har min häst ute på foder,han åkte dit i början på Juni och var tunn då efter att ha varit på utbildning Mars och April där han i...
2
Svar
21
· Visningar
3 965
Senast: Centaur
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 790
Kropp & Själ Jag behöver få bolla lite tankar och skriva av mig lite, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Jag har haft problem med rygg...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
19 337
Senast: elfi
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 793
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp