Giftiga krukväxter? HJÄLP!

L

Lejonflickan

Min ena gerbil höll på att dö i söndags, hon låg bara och flämtade halvt avsvimmad i 1½ dygn. Nu är hon pigg som en mört igen. Troligen har hon hittat nåt giftigt på golvet...jag brukar kolla, men denna gången kan jag ha missat. Är pelargon-blad och -blommor giftiga? Det är det enda som jag kan tänka mej fallit ned.

mina gerbiler har käkat blad från x antal giftiga krukväxter när de sprungit lösa på golvet.
naturligtvis har jag haft hjärtat i halsgropen varje gång men det har peppar,peppar aldrig hänt något...
däremot blev tajger dålig på juldagen efter att hon mördat deras julklapp - en liten halmgris.
halmen var fastknuten på en ståltrådsställning, antingen har hon käkat ståltråd eller så var halmen impregnerad med något.
hon blev matt och slö och ruggig i pälsen.
de andra blev dock inte dåliga, men så är tajger också en väldigt överaktiv gerbil - så varje gång hon råkar ut för något förvånar det mig inte.
just nu håller hon på att slå ihjäl en tom påse havregryn och överröstar nästan p3 :D

Wilma som blev drabbad här har 9 liv - hon höll på att bli dödad av en annan hona för ett par månader...hon var bara en blodig slamsa, men hon klarade sej den gången också!

Liknande trådar

E
Övr. Hund Mamma ringde mej med panik i rösten klockan halv nio i morse. Hon sa till mej att ta mej hem så fort jag bara kunde och köra henne och...
2
Svar
22
· Visningar
2 120
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar