Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Detta var delat på facebook så jag är lite misstänksam då det inte verkar finnas någon riktig källa, iallafall inte som jag kommer åt. Det är ju naturligtvis fruktansvärt att hunden dött, men det känns lite osannolikt att den stendör av något som någon har lagt ut. Den andra hunden som dött var i en helt annan del av staden och där stod det i tidningen att de hade hittat glykol.
Mina hundar har iallafall munkorgar på konstant nu för säkerhets skull
Min yngste blev förgiftad av något i höstas. Det tog cirka 10 min efter vi hade kommit in efter kvällsrundan så skrek han som en stucken gris. Jag ringde Djursjukhuset och vi skulle komma in. Trodde först det var magomvridning, men nej det var det inte visade röntgen. Han fick smärtstillande som inte gjorde stor nytta och blev inlagd. En halvtimme efter jag hade kommit hem ringde man o sa att man inte fick kontakt med honom. Tre timmar senare hade man lyckats återuppliva honom. Då hade man kommit fram till att det var förgiftning. Vad han fick i sig vet ingen. Hade han inte varit inlagd och sjukvårdaren gick tätare turer än normalt så hade han inte levt idag. Vi var på 2 efterkontroller och då hade hans levervärden sjunkit. För säkerhets skull sa man att man ska kolla honom nästa gång han ska vaccineras så att alla värden är ok.