em-pirre
Trådstartare
Gjorde en koll för nöjes skull (why oh why) och en (troligen samtliga) av 6 hundar har giardia. Ingen har symtom what so ever. Inga stinkande fisar, lös avföring, magont osv. Ena hanen får halsbränna av fet mat men vanligt foder gör bra. Det är det enda jag kommer på. De har typ aldrig lös mage.
Min första reaktion är att bränna alla möbler och tvätta hundarna i klorit, men försöker lugna mig lite.
Enligt finska livsmedelsverket och veterinärer ska syntomfri giardia inte behandlas då det numera hör till hundens normalflora..
Min plan är ändå att köra axilur i fem dagar på alla hundar och sanera och tvätta.. Men sen började jag tänka om ser på nåt sätt är dåligt eftersom det sägs att de inte behöva behandlas.
Vad säger ni? Jag behöver svensk expertis känner jag!
Min första reaktion är att bränna alla möbler och tvätta hundarna i klorit, men försöker lugna mig lite.
Enligt finska livsmedelsverket och veterinärer ska syntomfri giardia inte behandlas då det numera hör till hundens normalflora..
Min plan är ändå att köra axilur i fem dagar på alla hundar och sanera och tvätta.. Men sen började jag tänka om ser på nåt sätt är dåligt eftersom det sägs att de inte behöva behandlas.
Vad säger ni? Jag behöver svensk expertis känner jag!