GG schabrak på tävling?

T

Tinyy

Hej hopp! :)

Jag undrar om man får lov att tävla dressyr (lokalt) med ett vitt Glen Gordon schabrak? Jag har hört så många olika visor angående bokstäver/logga på schabrak inom dressyren..

Hoppas nån kan hjälpa mig då vi ska tävla nu i helgen :o

Är nästan som detta bara att jag har en blå och en röd kant istället..
dsc004791_144636507.jpg

Sv: GG schabrak på tävling?

Det står måttbestämmelser på loggor i TR, kolla där och mät loggan.

Har för mig att jag sett folk som tävlat med GG schabraken, vågar dock inte svära på det :p

Kollade lite snabbt i TR och lyckades inte hitta måttbestämmelserna men de kanske du kan få fram... :)

Bläddrade förbi det första gången :p
Men det står iaf att logga får lov att vara 200 cm² på vardera sidan av vojlock. :)
GG loggan är väl knappast så stor?! Så de bör nog gå :)

Men är inte 200cm2 större är själva schabraket? Eller? :p
Jag fattar inte, får jag eller får jag inte tävla med det? :o :o

Nej, det är 2*10*10 :) Alltså två kvadratdecimeter.

Jag är nästan helt säker på att det är godkänt :)

Jag har tävlat med det, och ingen har sagt något :)

Hahahah, får väl skylla på att jag har sommarlov och hjärnan hänger inte alltid med då... ;)

Nu ska jag vara så rolig och säga att jag hörde ...

Hur som helst, hörde jag att de hade ändrat reglerna, loggan måste vara ännu mindre? Alltså inte sant?

Det har jag ingen aning om, kan stämma... GG loggan är ändå så pass liten att jag skulle bli mycket förvånad om den inte är godkänd. ;)

Aktuellt TR finns på nätet och där står det 200 cm2 (sid 29 TR I)

jo jag har läst men jag är ju inte sådär jätte bra på dehär med siffror! ;) Men tror jag lyckats räkna ut iaf :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 439
Senast: mackan
·
Dressyr Hej! Jag fyller 14 i slutet av året är sugen på att börja tävla dressyr. Jag har precis fått en ny medryttarponny som jag får lov att...
Svar
16
· Visningar
1 904
Senast: Kiwifrukt
·
Dressyr Hej! :) Jag har försökt läsa TR och klura ut svaren på mina frågor men det står inget om det jag undrar över :( Så jag frågar er som...
Svar
10
· Visningar
1 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka