Kanske. Men vet att många vill ha halalslaktat och köper därför inte svenskt getkött.
Ja så är det på lammsidan också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske. Men vet att många vill ha halalslaktat och köper därför inte svenskt getkött.
Svensk slakt klassas som halal av majoriteten muslimer, däremot duger den inte som koscher.Kanske. Men vet att många vill ha halalslaktat och köper därför inte svenskt getkött.
Svensk slakt klassas som halal av majoriteten muslimer, däremot duger den inte som koscher.
Hur slaktar de då?Ja om den är halal... Tyvärr får en del slakterier sluta med det pga påtryckningar från diverse.
Hur slaktar de då?
Jag kanske var oklar. Hur slaktar svenska slakterier som slaktar utan att köttet klassas som halal.Med bedövning, allt vänt åt rätt håll och nån som läser vers typ.
Jag kanske var oklar. Hur slaktar svenska slakterier som slaktar utan att köttet klassas som halal.
M.a.o. har du ingen aning. Det är inte vanligt att slakterier har imamer närvarande vid slakt eller att djuren är vända mot Mecka. Djuren bultas o sen avblodas de, det räcker för de flesta muslimer.Utan bön och inte vänd mot Mecka?
Nästan omöjligt att få tag på (skulle gärna äta det själv eftersom det är så gott, beroende på vad getterna ätit).Jag kan tänka mig äta svenskt halalslaktat men aldrig i h-vete att jag skulle äta något som var koscher.
Vad det gäller killingar borde det ju finnas en stor marknad för BARF?
Inte drickbart ens i kaffe.
Utan bön och inte vänd mot Mecka?
Det står väl i länken, att bön + vänd mot Mecka ingår i halalslakt?
"Utöver själva slaktmetoden finns inom halalslakt bland annat regler kring vem som får utföra slakten och för hur djuren ska vara vända vid slakt. Detta innebär i sig inte någon konflikt ur djurskyddsperspektiv. Som vid all slakt är det dock viktigt att den person som sköter bedövning och slakt har tillräcklig erfarenhet och kunskap."
M.a.o. har du ingen aning. Det är inte vanligt att slakterier har imamer närvarande vid slakt eller att djuren är vända mot Mecka. Djuren bultas o sen avblodas de, det räcker för de flesta muslimer.