Genuine Sherpa Western pad

iNHALE

Trådstartare
Är det någon som testat denna pad? (Från hööks).

Känner att det är dags för en ny pad till westernsadeln då den gamla är sliten, noppig och allmänt ofin efter många års flitigt användande.

Sadeln tenderar att vara aningen bred till hästen så vill gärna ha något som verkar utfyllande utan att hästen blir låst. Har hört att "build-up" paden har en tendens att verka låsande för hästen så vill gärna ha något annat som fyller ut under sadeln men där hästen ändå bibehåller sin rörlighet.

Om någon vet någon annan pad som kan tänkas vara bra får man gärna tipsa :)

Sv: Genuine Sherpa Western pad

Jag har den och har använt den varje dag i tre år! Tvättad med jämna mellanrum och väldigt omtyckt av pålle. Dock tog jag ut den alldeles för tunna stoppningen och gjorde en ny och mycket tjockare. Idag tog jag bort pälsen som var sliten och ska nu använda överdelen som skydd till min nya padd från PC. Funderar på om man kan sy dit ny päls...

S.

Så det verkar vara bra kvalité alltså?

Vad använder du för stoppning i den istället för orginalet?

Skumgummimadrass som jag skurit till i passande form. Denna madrass har legat i barnens spjälsängar och är den dyrare varianten med små toppar på ovansidan.

S.

Jag har ett fårskinn + padd, hur smidigt som helst eftersom fårskinnet gör att padden håller sig torr trots hårda, svettiga pass. Sen är det bara att borsta fårskinnet lite när det torkat och använda igen tills det helt enkelt är dags att slänga i tvättmaskinen!
Vet inte om det är skillnad mellan fårskinnen, jag har finullskinn som är lite fluffigare än gotlandskinnen.

Har Börjes Built-up padd som jag rätt fort tog ut extrastoppningen i, jag gillade inte den skarpa kanten som blev.

Liknande trådar

Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 385
Senast: Emiro
·
Western Jag vänder mig till westerneliten på Buke för lite inputs, då jag är helt novis på detta med westernsadlar. OBS: Jag vet att man ska få...
Svar
3
· Visningar
2 978
Senast: Zandrah
·
Utrustning Jag har två islandshästar varav den ena mycket kräsen med sadelval. Han gillar inte alls bomsadlar om de är över 35cm långa(har hittils...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 499
Senast: HannaZ
·
Utrustning Hej! Har ett hbl-sto, 1,65 m hög, ädel men ganska biffig samtidigt. Låg, bred manke, rak rygg och relativt rund rygg, lite som en...
2
Svar
25
· Visningar
4 598
Senast: insearchof
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar