Genomskinligt kräks?

Mitten

Trådstartare
Min ena katt har kräkts typ 3 gånger senaste dygnet... Bara genomskinligt. Jag undrar om man bör bli orolig? Hon kräks typ aldrig annars. Jag skall fixa avmaskningsmedel som första steg, är det veterinären sedan om hon inte slutar? Vad kan vara fel?

Hon är en kastrerad honkatt, 8 år om jag inte minns fel.
 
Sv: Genomskinligt kräks?

Varför ska du avmaska som första steg? är hon utekatt eller har du sett tecken på mask?

äter/dricker hon som hon ska?
stressad?

de kan ju även vara tecken på hårboll
 
Sv: Genomskinligt kräks?

Jag läste att det kunde bero på mask helt enkelt.. Annars är hon som vanligt. Utekatt. Nu har jag inte sett något på ett tag, det kanske bara var en hårboll som fastnat lite?
Vill mest inte vara en sådan som väntar för länge med veterinären..
 
Sv: Genomskinligt kräks?

Du borde kolla upp med vet, min katt gjorde så förut, hon kräks aldrig,sen under en period på 2 månader kräktes hon sen ca 5 ggr, känner min katt väl, visste att något var fel. Åkte in till vet, fick röntga, såg inget speciellt men fick katten på skonkost i ett antal dagar. Sen blev hon bra igen :)
 
Sv: Genomskinligt kräks?

Nu har hon faktiskt inte kräkts mer (vad jag sett) :). Det känns skönt! Kanske jag är lite nojig...
 
Sv: Genomskinligt kräks?

Jag skulle inte oroa mej sålänge det händer någon gång, inte är stora mängder eller katten är påverkad i övrigt. Katter kräks upp sina hårbollar så det är helt normalt att de kräks ibland.
Skulle katten däremot börja spy stora mängder, om det är gallfärgat eller katten verkar påverkad, slö eller saliverar. Då hade jag kontaktat veterinär omedelbart.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
627
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
28
· Visningar
1 480
Senast: Sel
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 689
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp