Genomskinliga bilder till kollage?

Etoile

Trådstartare
Nu har jag lärt mig hur man gör kollage :)
Men hur får man dit en bild som är genomskinlig, dvs så att man ser bakgrunden igenom hästen???
 
Sv: Genomskinliga bilder till kollage?

Det gör du på Lager(Layers) paletten som oftast brukar vara på höger sida i photoshop.
Rutan där det står Opacity...där kan du dra ner procenten till lagomt värde.

layer.gif
 
Sv: Genomskinliga bilder till kollage?

Tackar :bow:
Nu har jag gjort nåra jättefina kollage, som ja skulle vilja visa för alla andra här på Buke..
Men Jag kan inte spara bilderna i rätt format :(
Det finns bara PSD och PDD att välja på.. Funkar inte om ja skriver .JPG heller, då blir de bara att bilden heter typ Kollage.JPG.PSD
Så hur sjutton ska ja göra :confused:
 
Sv: Genomskinliga bilder till kollage?

Hur är det om du exportera för har för mig det finns en som heter så i Arkiv
 
Sv: Genomskinliga bilder till kollage?

"spara för webb.." eller nåt sånt heter det tror jag. Finns i arkivmenyn i alla fall.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Märkte nu på eftermiddagen att Doris har nån typ av flytningar, eller om det är att hon läcker kiss? Blev en liten fläck på lakanet hon...
Svar
2
· Visningar
829
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
482
Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Acto
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp