Generande hårväxt

Texaz

Trådstartare
Har på "äldre dar" drabbats av en hel del missklädsamma skäggstrån:o, och för en evig kamp mot dem.
Hittills har jag oftast rakat bort dem, snabbfix alltså, men vill nu försöka mig på mer långsiktig krigsföring:up:

Visst kan man rycka bort dem, men med taskig syn blir det ett långdraget jobb:p Hur ska jag bli av med dem?

Vaxa? Dåliga erfarenheter av vax, enda gången jag testat var med kallvax, som enbart fastnade i skinnet (bikinilinjen!) och jag fick arbeta rejält för att få bort eländet....
Hårborttagning med kemikalier?

Alla tips mottages med tacksamhet men pga ekonomiska skäl går skönhetsklinikernas behandlingar bort:mad:

Jag har en liten mini mustasch och använder Veet ansikts vax strips.
Jätte smidigt bara trycka på och dra bort, visst det känns men gör sååååå mycket mindre ont än att använda pincett.

• Gilla
Reactions: kol
Jag har en liten mini mustasch och använder Veet ansikts vax strips.
Jätte smidigt bara trycka på och dra bort, visst det känns men gör sååååå mycket mindre ont än att använda pincett.
Wow! Och det kletar inte fast? Måste i såna fall testas:up:

Fast det kostar ju mycket...
Nja, jämförelsevis gör det ju inte det. Säg att det kostar 500:-/ggn för att lasra mustasch och haka. Så behöver man göra det 5-6 ggr för att det ska försvinna.

Ska man vaxa kostar det kanske 50:-/ggn om man gör det själv hemma, men det måste man göra var 8:e vecka livet ut.

Nja, jämförelsevis gör det ju inte det. Säg att det kostar 500:-/ggn för att lasra mustasch och haka. Så behöver man göra det 5-6 ggr för att det ska försvinna.

Ska man vaxa kostar det kanske 50:-/ggn om man gör det själv hemma, men det måste man göra var 8:e vecka livet ut.

Men gud kostar det inte mer? trodde det var tio tusen tals...
Vet du hur mycket man behöver göra för ben och snippa?:o
förlåt trådkap

Jag betalar ca 2000:-/ggn för fiffi och armhålor tillsammans. Snart klar, men jag har gått i perioder och inte fullföljt etc. Körde IPL från början och det gör skitont. Nu är det någon mer modern laser som jag tror heter SSR och den känns typ inte. Så nöjd.

Jag betalar ca 2000:-/ggn för fiffi och armhålor tillsammans. Snart klar, men jag har gått i perioder och inte fullföljt etc. Körde IPL från början och det gör skitont. Nu är det någon mer modern laser som jag tror heter SSR och den känns typ inte. Så nöjd.

Oj det tar har på plånboken, dock billigare än vad jag trodde. Blir nog det i framtiden för mig tack så mycket :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka