Gelpad för ryttaren

eldione

Trådstartare
Har vart och kollat på gelpad för ryttare, sådana som är i sitsen på sadeln. Min fråga är om alla är så trånga? När jag ska prova dom på en sadel så passar dom inte utan är för små. Jag har testat med olika modeller men med 17" på alla. Det står ju på gelpadsen att det är en stl bara...?
Töjer dom sig?

Jag har haft en sådann gelpad, köpte den på Börjes. Den passade på min sadel.Den blev "utsliten" så jag tittade för ett tag sedan på en ny men den ville inte passa :confused:. Konstigt...Vet inte om de töjer sig, jag fick inte ens den att bli kvar på sadeln och då lär den ju inte ha någon chans att töja sig... :crazy:

Min gelpad, som visserligen passade sadeln från början, har inte töjt sig. Materialet är för stelt för att kunna töja sig.

samma problem som jag har altså :(

Det jag undrar över är varför det isf har blivit så? Det kan väl ändå inte vara meningen att de inte ska passa en sadel på 17"...????

Jag köpte en på Ekohallen, billigt och bra :P
Den sitter väldigt bra på sadel, har den pga mina ryggproblem..men den hjälper inte så bra...kanske har jag förstora ryggproblem? :cry:
Men jag köpte en och har den på min 17" sadel men den satt perfekt, men det fanns utspänningsgrejor på min

Köpte min hos Börjes.
Och den passar både Kieffer Marzog-16½", Stübben-17" och Passier-18".

Och mej och mina rygg- och ledproblem.....

köpte den på hööks och den passar alla sadlar på ridskolan och är underbar för min rygg och nacke :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 070
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka