Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Jag hittar inte där jag brukar handla så om någon vet var de finns/vad de heter blir jag glad!Finns rena såser eller snarare soppor för katt. Gav vi vår gammel tant på slutet, finns några olika märken bland annat gourmet.
Tack! Jag hittar inte där jag brukar handla så om någon vet var de finns/vad de heter blir jag glad!
Sorterna med enbart soppa såsom: Latz, Purina Gourmet och Sheba Soup brukar finnas i de flesta vanliga mataffärer, själv köper jag det på Ica Kvantum. Prima cat Soup köper jag på Rusta. Däremot har jag inte hittat någon motsvarighet bland de bättre fodermärkena hos fackbutiker.
Tack för bra tips båda! Ska testa mig fram och se vad hon gillar, det viktiga är att hon får i sig vätska så lite extra näring gör inget.Gillar katten Oralade? Är i och för sig även ett näringstillskott
Min katt som tyvärr inte tål Oralade brukar få blötmat som jag späder ut med vätskeersättning man blandar själv
Tack för bra tips båda! Ska testa mig fram och se vad hon gillar, det viktiga är att hon får i sig vätska så lite extra näring gör inget.
Åh, smart! Det ska testas också, hon har aldrig fått mjölk förut så vi får se om det gillas (hon har lite underlig smak, gillar chips och att bita på metall, men kokt kyckling är äckligt ).Ge lite kattungemjölk för att öka vätskeintaget? Det ger jag Isis nu när det är så varmt (fast hon dricker vatten också).
När det krisar har jag blandat lite laktosfri grädde i vatten - det brukar dom flesta dricka
Är inte fond väldigt salt för katter? Men beror kanske på hur lite jag lyckas droppa i.@Nahar : Jag kom på en annan sak som kan fungera om hon vägrar mjölk och det är vatten med en liten skvätt buljongfond (typ Bong Kyckling eller Oxe).
Eller kanske rått ägg?
Är inte fond väldigt salt för katter? Men beror kanske på hur lite jag lyckas droppa i.
Ägg är lite för mycket näring för henne, hon är fortfarande överviktig
Våra veterantanter har överlevt med kylvästar och de här när tråden blivit lite väl skör i värmen.Min katt dricker inte vatten. Normalt sett räcker det med det hon får från sin mat, men nu slickar hon maten torr, så jag funderar på om det finns bara gelé eller liknande att ge? Eller någon som har något bra recept på egen?
Ja, nu tänkte jag mest några droppar för att ge lite doft som ev lockar. Absolut inte så mycket som en använder när en gör soppa osv.
Edit: Jag testade faktiskt det på de tidigare katterna och det fungerade.
Tack, ska testa båda!Våra veterantanter har överlevt med kylvästar och de här när tråden blivit lite väl skör i värmen.
Nej precis. Detta är ju bara när det krisar som sagt, man får väga ev ”skada” mot nytta i det enskilda fallet.Jag ger min en slatt laktosfri grädde ibland och hon brukar även få smaka lite laktosfri mjölk av husse men det en ska komma ihåg är att sådana produkter innehåller inte taurin vilket katter måste få i sig. Dvs en får se till att inte ge för mycket av laktosfritt så de inte får i sig taurin. Men som sagt, mindre mängder är ju ingen fara.
Nej precis. Detta är ju bara när det krisar som sagt, man får väga ev ”skada” mot nytta i det enskilda fallet.
I mitt fall har jag tagit till det knepet 2-3 ggr under kisses hittills 11-åriga liv
Fast för mig är det inte bara när det krisar, behöver ge över hela sommaren, så fort det är över 22 c i princip.Nej precis. Detta är ju bara när det krisar som sagt, man får väga ev ”skada” mot nytta i det enskilda fallet.
I mitt fall har jag tagit till det knepet 2-3 ggr under kisses hittills 11-åriga liv
Annars: mosa med baksidan av en mastsked/gaffel ihop gele/sås med blötmaten till en homogen sörja. Tillsätt ev vatten.Min katt dricker inte vatten. Normalt sett räcker det med det hon får från sin mat, men nu slickar hon maten torr, så jag funderar på om det finns bara gelé eller liknande att ge? Eller någon som har något bra recept på egen?