Gekås i påsk?

Trissa

Trådstartare
Vi funderar på att stanna till på Gekås antingen på påskafton eller påskdagen. Är det en dum idé? Kommer hela världen att vara där då?
 
Vi funderar på att stanna till på Gekås antingen på påskafton eller påskdagen. Är det en dum idé? Kommer hela världen att vara där då?

Sambon säger är det öppet så är det en väldigt smart idé att åka inom då.
Han är uppväxt där mer eller mindre. :)
 
Sambon säger är det öppet så är det en väldigt smart idé att åka inom då.
Han är uppväxt där mer eller mindre. :)
Ja, det är öppet, det har jag kollat. Jag tänkte att folk kanske passar på att åka dit på påsken, det är ju inte en så stor högtid för många. Men det låter ju lovande!
 
Min erfarenhet av Gekås, vilket är mycket god, säger mig att för 10 år sen så fanns det bra och dåliga dagar. Var man där 22 december var man typ själv i varuhuset. Men efter att programmet kommit igång är det mycket folk där jämt. Sen är ju vissa dagar extra mycket, men det är faktiskt mer utspritt numer än vad det varit förr. Åkte man dit på novemberlovet för 10 år sen fick man stå i kö in, det behöver man inte längre för folk åker oftare tror jag.
 
Min erfarenhet av Gekås, vilket är mycket god, säger mig att för 10 år sen så fanns det bra och dåliga dagar. Var man där 22 december var man typ själv i varuhuset. Men efter att programmet kommit igång är det mycket folk där jämt. Sen är ju vissa dagar extra mycket, men det är faktiskt mer utspritt numer än vad det varit förr. Åkte man dit på novemberlovet för 10 år sen fick man stå i kö in, det behöver man inte längre för folk åker oftare tror jag.
Nja. Var där två helgdagar i höstas, fick köa länge och och hade absolut inte kunna köra runt en vagn. Var där i början av februari, då var det inte en bråkdel så mycket folk. Det finns fortfarande bra och dåliga dagar. Besökarrekorden sätts på hösten. I januari-februari är det betydligt luftigare.
 
Jag, som bor i trakten och handlar där åtminstone någon gång i månaden, skulle undvika de dagarna.
Empiriskt har det visat sig att vardagar mellan 18 och 19:30 (öppet till 20) är en bra tidslucka; förhållandevis glest med folk och man slipper stängningsköerna.
 
Jag håller med @Snubbelfot jag bodde också i närheten förut och åker du kvällstid är det lugnt till och med innan jul.
Jag skulle aldrig åka dit på morgonen och dagen utan åker alltid framåt eftermiddagen när busslasterna går hem är lagom att dyka upp om man vill gå några timmar :)
Kvällarna är ungefär som att gå på ett Ica maxi.
 
Testar i den här Gekås tråden isf att skapa ny.
Visst brukar inte Gekås ha något utbud av läderridstövlar?
Jag har för mig att det mest brukar vara skor och shortchaps.
Tänker att jag kan stanna på Sharpman på nedvägen annars. Men vore ju väldigt snöpligt om man sen kom till Gekås och de hade lite urval till bra priser. Vi lär nämligen inte hinna passera sharpman när de har öppet på hemvägen.
Är några veckor tills jag ska förbi där, men jag gör lite minisemesterplanering.
 
Testar i den här Gekås tråden isf att skapa ny.
Visst brukar inte Gekås ha något utbud av läderridstövlar?
Jag har för mig att det mest brukar vara skor och shortchaps.
Tänker att jag kan stanna på Sharpman på nedvägen annars. Men vore ju väldigt snöpligt om man sen kom till Gekås och de hade lite urval till bra priser. Vi lär nämligen inte hinna passera sharpman när de har öppet på hemvägen.
Är några veckor tills jag ska förbi där, men jag gör lite minisemesterplanering.

Inget som existerade där igår i alla fall :D
(ej sett tidigare heller)
 
Tack.
Då kör jag ett stopp på Sharpman på nedvägen också och som om jag hittar nåt där, hästbutikerna i mitt närområde har jag gått bet I 😇.
Om du orkar köra en liten omväg så har du Svensk Ridsport i Kungsbacka som är riktigt bra på sånt. Från Ullared tar det väl 40 minuter till Kungsbacka.
 

Liknande trådar

Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 743
Senast: Mabuse
·
Fritid Jag funderar på en solosemester på 1-2 övernattningar i sommar. Det finns ett gäng loppisar, byggnadsvårdsbutiker etc som jag vill åka...
2
Svar
25
· Visningar
955
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
572
Senast: Fideli
·
Mat Tidigare år har vi inte tänkt så mycket på matbudget, men i år har vi gjort det för att ha råd med annat vi gärna vill ha råd med...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 102
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp