Geggig i örat.

åke

Trådstartare
Vad heter dom där örondropparna som man ger till hundar? Min ena hund har fått någon skit i örat nämligen.

Sv: Geggig i örat.

Ingen aning, jag googlade bara fram dem.

Hahaha, Jag får fråga våran veterinär i morgon då jag ringer till han.

Det ska finnas ett medel till också. Som även används till mugg på hästar. Minns dock inte vad detheter.

Receptfritt finns flera typer av öronregjöring. T.ex. Epiotic. De som är nämnda här tidigare är antibiotikadroppar. Köp en öronregjöring utan alkohol eller tvätta bara med koksaltlösning, det fungerar också bra.

Nja, det är nog värre en så. Denna hund har alltid haft krångel öron.

Då är det nog bra att du skulle kontakta veterinären. Det bästa är att göra en bakterieodling så ni får veta vilka baskilusker som finns i örat och kan sätta in rätt behandling. Det är extra viktigt vid återkommande problem.

Kan han vara allergisk mot kvalster? Min hund hade massa problem med dåliga öron trots rengöring och det visade sig att han var allergisk mot inhomhuskvalster.

Så nu har han fått ett vaccin som han ska börja ta för att bli bättre och slippa besvär. Att skölja öronen hos vet. är inte hans melodi. :)

Det behövs ingen odling. Det växer utav sjutton ändå skiten.

Nja, våran vet. vet hur det brukar se ut. Det var bara jag som inte kom på namnet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 948
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 070
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 182
Senast: AraSlei
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur