Ge mot lös mage??

M

Maxmax

Är det någon som har förslag på vad man kan ge pållen för något om han är lös i magen??
Han har varit det i ca en vecka nu. En så länge så har jag inte gjort något för att jag inte har vetat vart jag ska börja och vad jag ska ge. Jag har låtit honom vila lite för att se om magen blivit bättre. Vi har inte bytt foder eller något.
Hoppas någon kan ge mig tips på vad jag kan prova!:bow:

Sv: Ge mot lös mage??

Det finns en annan låååång tråd i det här forumet som behandlar problemet. Där kan du säkert få en hel del tips. Lycka till!

Ursäkta, det blev fel. Titta i forumet "Hästvård" där hittar du tråden jag menade

Ett enkelt och bra tips är att prova ge hästen Pro-Viva, finns på vanliga mataffärer. Jag körde nyponsmaken och ponnyn älskade det. Blev bra i magen över en natt, jag fortsatte i två veckor. Började med 3 dl morgon och kväll, gick sedan ner på en gång per dag. Håller det ändå i sig så kontakta vet./Lycka till

Foderjäst funkade ganska bra på min häst. Han fick ca 2 dl/ dag, men vissa säger att man ska ge mer.

Equion oh mikrobalans är det som fungerat bäst på min häst.

Men som det stod innan-kolla tråden på hästvård-massor av tips!

bara en undran:confused: .. Jag har hört att det är farligt att ge hästar nypon som har tillsatts socker.. Och det är det i proviva.

Hmm det där med nypon skulle jag vilja höra mer om. Någon som vet??
Kan man ge päron?? Har hört talas om att man kan ge fil, vilken ska man ge isåfall??

min ponny älskar päron!:) Det där med fil vet jag inget om men nypon ska vara bra för hästar med lös mage och är rika på c-vitamin!:smirk:

Jag ger min häst Fiberplex för magen vilket har fungera hur bra som helst.:bump: Han har tidigare alltid haft stora problem med magen. Jag har också gett honom A-Fil vilket han tyckte var så där men det fungerade. Tyvärr åt han inte det i maten utan jag fick ge honom med spruta i munnen, KLADDIGT:o Lycka till

Liknande trådar

Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
401
Senast: Migo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
745
Senast: Hoarfrost
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp på vintern