Ge mig styrka...

S

soma

Wilton har en histiocytom (en godartad sk unghundstumör läs mer på: http://www.veth.se/article_detail.php?ID_article=31054 ). Den kom supersnabbt för ca 4 veckor sen och nu har den nästan försvunnit (jag har varit hos vet mm så det är bekräftat). Jag försökte ta en bild, men det var helt omöjligt att se vad det var...

När den försvinner så skrumpnar den ihop (jag vet - jätteäckligt :eek:) och nu har det blivit en hård sårskorpa. Skorpan är fin och ren och jag har verkligen lovat mig själv att inte pilla på den utan att den sitter bra där den är. Men ni vet hur det är när man själv har en skorpa... det är svårt att låta bli och pilla. Det verkligen kliar i fingrarna på mig när jag tvättar med jodopax och sätter på salva (morgon och kväll så att det inte ska klia på Wilton eller bli infekterat).

Så ge mig styrka - övertala mig att inte pilla... eller vad skulle du ha gjort? :angel:

Sv: Ge mig styrka...

Ett hitiocytom hade Hilda när hon var valp också, den kom väldigt snabbt och stannade i några veckor men sen försann den. Jag lyckades dock låta bli att vara där och pillra, höll bara koll på den så den inte växte sig så stor iom att vet. inte var 100% säker på att det var just ett histiocytom. I dag syns det absolut ingenting där "knutan" satt i allafall.

Till dig: Pilla inte :devil: :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka