Gatwick e. Domynsky- Vleuten

K

KLNF

Någon som vet något om henne jag hade henne när för ett par tre år sen och det är en underbar häst. Vill veta alltom henne, hennes stam avkommor. Hade henne när hon fick evening star som sedan såldes till Norge. Någon som vet något om henne, eller systern Eternell? Jätte tacksam för svar, gärna bilder på syskon släckt, ja allt!

MVH Katja

Sv: Gatwick e. Domynsky- Vleuten

Jag brukade ramla av hans mormor, Mirja Helena, i min ungdom. Hon var ganska bra som tvååring, kommer tyvärr inte ihåg några detaljer men hon kunde galoppera. Och hon var en riktig häxa.:eek:

Pappa Domynsky har dock mest lämnat snälla, milda avkommor så vitt jag vet.:love:

Va kul att du har ridit Mirja helena :D

Nej Gatwick, hon var jätte snäll åkte av en gång när hon blev rädd för en shettis, men så red jag ju barbacka oxå :D

Saknar henne det var därför jag tänkte kolla om någon viste något om henne. Hon har ju inte direkt någon karriär på banan det vet jag.

Katja

Jo jag vet. Det var ju hon som ägde henne när jag hde henne oxå. men jag har för mig att de sålde henne och så jag vet inte... Eller att hon är ute på foder.

Katja

Hej bilden fungerade tyvärr inte... Men jag vill gärna se honom

Tack, han är en guldklimp! Superschysst i all hantering och vid ridning! Lätt värd sina pengar! /E

Jag har med ett flb sto efter Domynsky men vet inte heller något om honom.
Kan länka in bild sen.

kom på att jag har bilder här inne som ni kan kolla på..Glamour är också efter Domynsky, synd bara att man inte kan hitta någon bild på hur han sett ut någonstans:(

Gatwick går som ridskolehäst på en ridskola i "Ernas" by, ridit henne flera gånger på lektion. Hon är populär bland dom som gillar lite fart, hennes syster Epona är också där men henne är det inte så många som vill rida av oss nybörjar vuxna, hon är det lite väl mycket fart i för oss, min yngre dotter får alltid rida Epona, dottern är ung o gillar lite mer fart.

Åh! Min älskade "gatan"!! Är det fortfarande Erna osm äger henne?

Katja

Såg bilderna på henne, blir nästan gråtfärdig, har saknat henne så himla mycket! Det var jag som grud red hennes dressyr kul att hon fortfarande gillar det :)

Erna står fortfarande som ägare på henne men hon har nog varit på ridskolan i mer än 2 år. Red Garwick på lektion i går, hon är så kul att rida men pigg o snabb (som dom flesta fullblod) vi fick hoppa, är så kul men som gammal (50år) och nybörjare så är det lite läskigt fast hindren var låga, Gatwick gillar att hoppa så det går lite fort ibland. Lotta som är stall chef hos Erna är vår ridlärare, min yngsta dotter (som nu ska ha barn vilken dag som helst) jobbar i Ernas stall. Vi har själva en vallack Esrang som kommer från Erna, han är värdens snällaste häst men lite pigg att rida, jag håller ju på att lära mig rida på gammla dar. Han ska snart sättas igång efter en operation så på med väst o hjälm och sen ut i skogen o luffa, kanske han kan vara i full gång till sommaren, då har dottern fått barn (hoppas vi?) och han i bättre form tills hon ska börja rida.

Okej! Kul att höra att hon fortfarande är så snäll att rida jag brukade ju rida henne barbacka själv när jag red ut och hon var så underbart snäll! Visst kunde hon vara pigg men hon lyssnade ju alltid :) Lycka till med eran nya häst och med barnet!! Gud så spännande!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka