Gassendi 442

anna_jacobsson

Trådstartare
Är det någon som vet någonting om halvblodshingsten Gassendi 442? Har ett sto efter honom och u: Opera 11231. Om någon vet något om dessa två, så skriv gärna!

Sv: Gassendi 442

Är det Ophelia du har? Såg att hon var på annons, det kanske är henne du köpt? Om jag inte har helt fel så är hon stamboksförd o fick ett föl -93, såg i din andra tråd att hon tydligen fått 3 föl

Är det Ophelia du har så var hon mamma till min underbaring som jag tyvärr fick avliva förrförra veckan, efter att hon så tragiskt brutit bäckenet i hagen.

Chablis var efter Mackay, född 2005.

Hstbilder018.jpg

Gassendi 422

Gassendi 422, född 1962, död 1988. I avel 1965-72 samt 1982-87. A-premierad. Tillhör stofamilj F. 3.

e. Gaspari 340 u. Irmelina 5940 e. Varolio 263 u. Irmgard 5331 e. Alcasar 278 - Onkel 182 - Flaneur - Camoëns - Ammer - Notar - Flick - Schlütter - Blenheim xx - Norfolk - Ibrahim II xx - Sylla - Bundler

Född i Sverige, exp. till Västtyskland 1972 av Herbert Rehbein, och importerad av Flyinge år 1981. Gassendi tävlades av Herbert Rehbein i svår klass dressyr i Västtyskland. 105 placeringar, varav 32 förstaplatser.

Pappa Gaspari 340 kommer från stofamilj 5, samma som Rockad 406. Gaspari var Flyingehingst, reds och tävlades av Yngve Viebke. De deltog i bland annat OS. Blodslinjen har fallenhet för dressyr.

Gassendi 442 http://thumb10.webshots.net/s/thumb3/9/3/62/146790362RDtxdR_th.jpg
Gaspari 340 http://thumb10.webshots.net/s/thumb2/9/3/16/146790316moZtVv_th.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Är det någon som vet någonting om halvblodshingsten Gassendi 442? Har ett sto efter honom och u: Opera 11231. Om någon vet något om dessa två, så skriv gärna!
Hingsten pratar vi gärna om här.
Enskilda ston däremot undviker vi... Bara "kändisston", stofamiljer och blodslinjer generellt... Vill du veta mer om stoet får du använda dig av efterlysningar på annonssidorna.

//moderatorn

OM Gassendi vet jag egentligen ingenting, men jag kan tillägga att han hade en son som hette Trend som vann rikskvalitetstävlan som gångartshäst.
Jag red honom en del när han var 3½, därav denna kunskap.

Oj, vilket sammanträffande! Det är Ophelia jag har köpt, ska hämta henne imorgon. Jätteledsen för det med din häst :cry:, men samtidigt roligt att se en avkomma från henne..

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Hypotyreos
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur