Blueeyes

Trådstartare
Min tjej har emellanåt (rätt ofta) gaser i magen, hon pruttar alltså väldigt högljutt. Det luktar inget utan verkar mest vara luft. Hon äter Eukanuba Adult medium, och har både provat deras intestinal och sensitive digestion. Jag undrar mest om jag ska byta foder och till vilket? Jag har rätt mycket dåliga erfarenheter av de flesta foder (dock inte provat på min egna då hon ätit samma fodermärke hela livet). Hon får tuggben av bara torkad hud och ingen husmanskost.

Sv: Gaser

Jag har egentligen inget foder att rekommendera dig, men däremot känner jag igen det du skriver med pruttarna från när min hund åt Eukanuba. Han hade det från uppfödaren, valpfodret, och fes hela kvällarna. Men det var VERKLIGEN INTE luktfritt :eek: Luktade död och förintelse och man ville knappt vara i samma rum som honom.
Nu äter han Standardt Extra och sedan vi bytte foder pruttar han nästan aldrig. De enda gångerna han gör det är när han har fått något annat att äta (rester, råa ägg eller liknande).

Åh, spännande att läsa. Jag har varit lite inne på att prova Standardt, tycker innehållsförteckningen verkar bra.

Min valp fes mycket på fodret vi fick med ifrån uppfödaren, och har nu bytt till Robur valpfoder. Vår vuxna äter Robur Active &sensitive, han hade samma problem förut, med fisarna.
Nu är båda så gott som pruttfria, heaven för matte och husse :D

Vår hund har aldrig fisit jättemycket men det blev nästan helt slut när vi bytte till Standart istället för Royal och ger inga mörka ben bara de vita;)Värt att prova dra ner på ben kanske,grisöron ger vi aldrig heller.Nästan bara mat är det som gäller;)

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 020
Senast: sandrafors
·
P
Hundhälsa Hej! Min hund (stor pudel, hane, 6 år) har hela sitt liv haft ostabil mage. Jag har genom åren använt olika foder till honom och...
Svar
9
· Visningar
4 502
Senast: TantEster
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 121
Senast: Araminta
·
E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
4 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Tillbaka