garnnens katt..

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare zillyme
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 293
Z

zillyme

..tog en kaninunge.. eller harunge.. brukar era katter fånga djur ofta?Tur att jag har en sån feg klumpeduns :) till katt som inte kan/vill fånga djur..

Min katt som bor hos mina föräldrar har börjat fånga stora råttor. Det äckligaste är att hon äter upp dem. Hela råttorna och även näbbmössen slinker ner :crazy: bara gallblåsan kvar när hon varit i farten...

en vår så hittade våra katter ett kaninbo och länsade det. de stackars ungarna var inte gamla och våra avsyvärda katter slängde med dem som bollar i luften. jag hatade mina katter då!!! en unge lyckades överleva så den hade vi inne en natt men den hade ett köttsår och vägrade äta så vi fick slå ihäl den.
blir så arg när jag tänker på det men jag vet att katter är jägare tyvärr.

Tja, katten är ju av naturen ett rovdjur. Inte mycket att göra åt. Det trista är ju att tamkatter egentligen inte behöver jaga för att få mat, men det är ju inte riktigt så att vi kan tala om det för dem. Instinkt är instinkt.

Tycker absolut inte att man skall straffa sin katt när den kommer hem med en mus och stolt visar upp den för att få beröm. Vet en katt som lämnade en död mus på mattes huvudkudde som present... :crazy:

Många honkatter som i vanliga fall aldrig jagar gör det när de vill visa sina ungar hur man beter sig. Det är ett led i uppfostran, liksom.

Liknande trådar

Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 152
Senast: Asko
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Nu är min killes katt försvunnen igen. Hon brukar aldrig gå långt, utan håller sig till området. Men grannens katt är alltid ute (aldrig...
Svar
3
· Visningar
414
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 882
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?