Garland Butterfly XL reiner

Lycanthrope

Trådstartare
Är den sadeln värd att prova på min nordsvensk?

Av bilderna och måtten jag fått så verkar den ju vid, men man vet ju självklart aldrig förrän man verkligen provat den på riktigt!

Är det bekväma sadlar för övrigt? Alla tycker ju olika såklart.
Nåja, jag är sugen på att prova den, annars får den ju säljas igen :D

Sv: Garland Butterfly XL reiner

Garland butterfly reiner är enligt mig en riktigt skön sadel :) Brukar ligga bra och stabilt på ryggen.
XL varianten har jag dock ingen erfarenhet av, dock har ju nordisar ofta ganska kort sadelläge och butterfly skärning är väl kanske inte optimalt i de fallen.

Men som sagt en jätteskön sadel, och dessutom snygg och ligger oftast bra i pris också :)

Jag är faktiskt inte så insatt i det här med sadelläge :o Hur avgör man om det är kort eller långt? Jag vet ju att "min" quarter hade kort sådant, hela hon var ju väldigt kort.

Just den butterfly skriten som är på dom sadlarna är inte långa, passar kortare hästar också. Tror den absolut kan passa din häst, värt att prova!

Mycket trevlig sadel i den prisklassen enligt mig!

Ja den är värd att prova. Väldigt skön modell att rida i oxå!

//Waern

Åh det låter ju jättebra!

Jag ska iaf prova den, får sälja den i värsta fall :)

Puttar upp en något gammal tråd..

Hur är bommen på Garland Butterfly Reiner. Svängd eller rak?

Jag tyckte den var väldigt rak, på tok för rak för min nordis iaf :)
Men gudars vilken skön sadel!

Liknande trådar

Dressyr Frågar åt en vän då jag inte är helt bestämd själv över vad problemet kan vara och känner att jag inte kan ge så bra råd. Alltid svårt...
Svar
10
· Visningar
1 830
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 975
Senast: cewe
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 439
Senast: mackan
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 430
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar