Gärds i påsk

mammaBerg

Trådstartare
Väntar på att förbundet ska fixa TDB så proppen kan komma ut. Vilka planerar att komma?
lördag: 90, 100 och CNC2. Söndag: 90, 100 och CNC1. :)

Sv: Gärds i påsk

Jag ska komma!! :) Tänkte rida tågarp först, sen gärds :) Hoppas jag får min licens i tid bara så jag hinner anmäla innan klassen är full:D
Vet du vilket dressyrprogram det ska vara i 100-klassen? :)

Tyvärr hinner jag nog inte få igång min häst i tid (om han nu går igenom besiktningen).

Vill rikta ett STORT tack till Gärds Rf, Anette-Anna-och gänget, Pro Eventing och alla andra som gör denna fantastiska tävling möjlig!!!
Vädret var väl inte riktigt på vår sida idag:angel: Men det löste sig ändå riktigt bra!

Min lilla häst är underbar:love:
Dressyren red vi rätt kravlöst, hade som mål att han skulle vara ridbar och mottaglig hela programmet. 68,5 % fick vi för det, mest nöjd är jag ändå med domarens kommentar! " Harmoniskt och vackert ekipage, ni kan visa mycket mer men klokt ridet!" Jag kände inte att det var läge att spänna bågen på årets första tävling i snöstorm:angel:
I hoppningen tyckte min häst att matte var jobbig som skulle svänga hela tiden, han blev lite lång och jag fick inget tryck i galoppen. 2 räcken föll då hästen nog inte tyckte att de var sådär värst respektingivande, de där små cavalettibomarna:p
I terrängen var han jättefin:love: Det kändes löjligt enkelt! Så pass enkelt att piloten hittade på en egen väg i vattnet:angel: Men jag red faktiskt den vägen som "brukar" vara:D

Åh va roligt!! <Det är ju typ den bästa kommentar man kan få!! :love: Grattis!! Va synd att det blev lite tokigt i vattnet :( Ni kommer gå långt ni två!! :)

Tack!! Han är sååå duktig min bäbis:love:

Hur går det för dig? Ska du rida idag eller hur mår hjärnskakningen????
Om du ska rida behöver du inte oroa dig för banan för det var samma bana som vi red i höstas! (Ja bortsett från ny väg genom vattnet då:angel:)

Vet inte hur det ser ut idag, men det blir nog varmare under dagen! Dressyren gör ju inte så mycket om det är lite "kyligt":angel:

Kan ju säga att förutsättningarna inte var de bästa för vår del, jag hade inte ridit Lina sedan i tisdags, hon är superbrunstig och dessutom skitpigg pga alla mat hon får nu när hon fäller för att inte falla ur som hon gjorde förra året. Jag har ju då inte suttit på någon häst alls sedan i onsdags när jag trillade av, och har alltså inte alls kunnat förbereda mig som jag brukar genom att trimma igenom hästen ordentligt dagen innan. Jag kunde inte heller vara med på hoppträningen i torsdags, och hade en dålig hopprunda i ryggen, och missade även den inplanerade dressyrträningen som var tänkt att gå av stapeln i fredags. Alla förberedelse uteblev alltså, så det var verkligen inte de bästa förutsättningarna.

Dressyren gick inte jättebra, Lina var superpigg och ville inte riktigt samarbeta, hon var spänd och ville inte komme igenom ordentligt i ryggen, och blev därför ostadig. Hon var som sagt dessutom brunstig och sprang och gnäggade hela tiden. Förrutom det, så glömde jag göra halt vid ett tillfälle i programmet, men det blev iaf ett godkänt resultat på 53%. Inget jag är jättenöjd med, men med tanke på omständigheterna var det ändå okey.

Därefter var det dags för hoppningen. Jag var fast blesluten att inte riva ut mig, och jag galopperade igång Lina ordentligt så att jag skulle ha en bra galopp att rida på. Hon var SUPERFIN på framridningen! Hoppade som en dröm med bra tryck, men inne på banan sen blev det inte riktigt lika bra. Rundan var bättre än den i Tågarp iaf, jag gick in med inställningen att vi skulle ha roligt, och Lina skötte sig helt okey. Hon var stark som en oxe och väldigt het men det gick ändå hyffsat. Såklart föll några bommar, men vi slutade på 16 fel och fick rida terrängen iaf! Helt klart en förbättring sedan sist.

Terrängen gick skitbra. Jag gick ut i ett lugnt tempo eftersom jag ändå inte hade anledning att rida för en placering eftersom vi låg långt ner på resultatlistan. Lina hoppade på bra, men över hinder nummer 5 så tappade jag mina stigbyglar. I normala fall hade jag ridit vidare och fiskat upp dem på vägen, men eftersom jag som sagt har hjärnskakning tyckte jag det var lite väl och valde att ta det säkra före det osäkra och ha båda fötterna på plats över samtliga hinder. Red vidare och fick tyvärr ett stopp på hiner nr8 som var en spets, detta pga att jag mesred och Lina inte riktigt förstod vad matte ville. Helt och hållet mitt fel då det är ett hinder vi hoppat tidigare. Därefter kände jag att jag var tvungen att öka farten lite för att inte bli ikappriden, och lade i en högre växel. Som vanligt svarade Lina kanonbra på det och resten av banan gick som tåget!

Vi kom inte sist, trotts ett stopp och lite tidsfel, en dålig dressyr och för många fel i banhoppningen så lyckades vi faktsikt komma på 13e plats, vilket jag är supernöjd med! Nu ska vi träna massa dressyr och banhoppning, och ha siktet inställt på näste tävling!

557742_10150668356689514_564784513_9143444_1826641956_n_197547707.jpg

533113_10150668509554514_564784513_9144346_12291961_n_197547771.jpg

553886_10150668521879514_564784513_9144389_1138516099_n_197547821.jpg

545820_10150668485794514_564784513_9144224_292621993_n_197547884.jpg

301867_10150668480019514_564784513_9144179_1622164077_n_197547949.jpg

Preciiiiiiiiis lyssna på MammaB nu Rebecca!:p
Det finns ju inte sååå många tävlingar i Skåne, och Udden är ju nära:D (närmast av de icke-skånska tävlingarna iaf)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
435
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 330
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 819
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka