Gård-gård transport- omöjligt?

klockmalva

Trådstartare
Har kollat runt efter ett transportbolag som kan köra gård-gård södra-mellan sverige men jag tror jag får spader snatt...
Alla kräver att man möts upp på någon travbana någonstans och möter upp... det är inget jag kommer ha möjlighet till ...

Är det bara att köra själv som gäller eller vad gör man?
 
Sv: Gård-gård transport- omöjligt?

Oj, vad är det för konstiga bolag du pratat med? Jag har "skickat" min häst från gård till gård (Skaraborg-norra Skåne) utan problem. De tog dessutom med nästan alla mina grejer. Det var inga som helst problem.
 
Sv: Gård-gård transport- omöjligt?

Har fått "hemkört" tre gånger och bor inte direkt centralt, grusväg och kringelkrokigt.

Har alltid tagit för givet att det görs så men har sen förstått på andra som anlitat andra företag att så inte är fallet.
 
Sv: Gård-gård transport- omöjligt?

Nu är det förvisso några år sen vi anlitat transportör men bå har hästarna åkt gård-gård och vi bor ute på en grusväg och hästen som jag köpte bodde långt ute i ingenstans när de var o hämtade honom.
Alla de transportörer som jag hade kontakt med körde gård-gård, men vi hade också kunnat lösa det genom att hämta på travbana (då hade man nog lite fler alternativ gällande datum) men eftersom vi har ca 8 mil till närmsta bana och det dessutom var vinter kändes det inte som nåt alternativ för oss.

Min häst åkte örebro - södra skåne, och hästen vi sålde åkte södra skåne- härnösand (eller strax norr om).
 
Sv: Gård-gård transport- omöjligt?

Jag har fått hästar körda från gård till gård (på långa avkrokar) vid två tillfällen (resa på 55 mil). Det var aldrig tal om att möta upp på travbana el dyl. Tyvärr minns jag inte med säkerhet vilka företag det var (två olika). Men båda gångerna hittade jag dem bland Ridsports annonser. Så leta vidare!
 
Sv: Gård-gård transport- omöjligt?

Jag kollade på en transportörs hemsida:
F: Kör ni från stall till stall?
S: Ja om stallet dit hästen ska ligger så att det stämmer med den övriga rutten.


Det bästa är väl att kolla upp de företag som kör i närheten av dit hästen ska.
 
Sv: Gård-gård transport- omöjligt?

Har kollat runt efter ett transportbolag som kan köra gård-gård södra-mellan sverige men jag tror jag får spader snatt...
Alla kräver att man möts upp på någon travbana någonstans och möter upp... det är inget jag kommer ha möjlighet till ...

Är det bara att köra själv som gäller eller vad gör man?

Jag vet att min kompis skickade från gård i Uppsala till utanför Umeå/Vännäs där dom fick möta upp med egen transport för vidarefärd till inlandet ute i skogen nånstans:). Men hon fick skicka med en massa hästgrejer och sig själv också:cool:
 
Sv: Gård-gård transport- omöjligt?

Jag har anlitat transportör några gånger, och de har självmant både hämtat och lämnat på gårdsplanen, trots att jag alltid haft möjlighet och erbjudit mig att möta upp vid olika travbanor. (Eskilstuna-Gävle resp Kalmar-Gävle)

Passar det i deras aktuella rutt och gårdarna inte ligger alltför avsides så borde det inte vara något problem. :)
 
Sv: Gård-gård transport- omöjligt?

Vi har fått två hästar hem till gården med transportör, men i båda fallen gällde att säljarna körde dem till travbanan i Östersund.
 
Sv: Gård-gård transport- omöjligt?

Jag skickade min häst dalarna-skåne för ett år sedan och dom hämtade och lämnade på gårdsplanen.

Pma om du vill veta vilka det var. :)
 
Sv: Gård-gård transport- omöjligt?

Jag har bara skickat från stall till stall, sedan kan stallen ha legat lite var stans. Jag skickat från Skåne - Skåne, Halland - Skåne, Småland - Skåne - Småland, Värmland - Skåne, Norrland - Skåne - Norrland, Uppland - Skåne och Skåne - Dalarna. Förmodligen till fler ställen som jag inte kommer ihåg också. Inte ens när jag hade stallet ca 3 km från Jägersro och i princip kunde ha gått hem med hästen var det tal om något annat än att den kom till stallet.
 
Sv: Gård-gård transport- omöjligt?

Jag har ganska långt till närmsta travbana och min häst körde de hem till mig, blev en omväg visserligen men det verkade inte vara nåt problem. :)
 
Sv: Gård-gård transport- omöjligt?

Kl

Fast min egen häst fick jag inte hem från Dalarna med transportör:devil:. De var stört omöjliga.
 
Sv: Gård-gård transport- omöjligt?

Lustigt för jag har frågat runt nu och blivit tipsad om bolag som svarat att de INTE kör gård-gård, trots att folk hör har fått det...

Hur som helst verkar det ha löst sig.
Att lasta om en lite hanterad nybliven ettåring från en sjuttio mil resa in i en trailer änns liksom inte riktigt bra. Särskilt aom jag inte kan göra det själv isåfall eftersom jag inte kommer vara i fysiskt skick för det vid transporttillfället...

Men som sagt det har löst sig!:bow:
 
Sv: Gård-gård transport- omöjligt?

Lustigt för jag har frågat runt nu och blivit tipsad om bolag som svarat att de INTE kör gård-gård, trots att folk hör har fått det...

Hur som helst verkar det ha löst sig.
Att lasta om en lite hanterad nybliven ettåring från en sjuttio mil resa in i en trailer änns liksom inte riktigt bra. Särskilt aom jag inte kan göra det själv isåfall eftersom jag inte kommer vara i fysiskt skick för det vid transporttillfället...

Men som sagt det har löst sig!:bow:

Braaaaaaaaaaa:D
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
604
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 379
Senast: Mabuse
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 902
Senast: sthu
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: misswilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp