Is
Trådstartare
Kanske lägger tråden fel nu men då får moderatorn flytta den.
Jag har för mig att jag sett någonstans att företagen är skyldig att betala/ersätta frakt för felaktiga varor när det handlar om garantiärenden men nu hittar jag det ingenstans och blev osäker.
Ärendet gäller en telefon köpt via telefonförsäljare. Förra gången jag behövde skicka in det på reparation så ifrågasatte jag om jag verkligen skulle beta för att de har sålt mig en felaktig produkt och då betalade de frakten men de var tydlig med att säga att det var emot deras rutiner. Denna gång vill de inte stå för frakten och jag vet inte om jag har rätt att kräva att de faktiskt gör det.
Någon som vet vad som gäller och kan hänvisa till aktuella bestämmelser?
Jag har för mig att jag sett någonstans att företagen är skyldig att betala/ersätta frakt för felaktiga varor när det handlar om garantiärenden men nu hittar jag det ingenstans och blev osäker.
Ärendet gäller en telefon köpt via telefonförsäljare. Förra gången jag behövde skicka in det på reparation så ifrågasatte jag om jag verkligen skulle beta för att de har sålt mig en felaktig produkt och då betalade de frakten men de var tydlig med att säga att det var emot deras rutiner. Denna gång vill de inte stå för frakten och jag vet inte om jag har rätt att kräva att de faktiskt gör det.
Någon som vet vad som gäller och kan hänvisa till aktuella bestämmelser?