Går med svansen lyft vid ridning

S

Sunchesse

Min lilla kille går med svansen lyft när jag rider honom. Varför? :bump:

Sv: Går med svansen lyft vid ridning

Det är ett tecken på att han är avspänd. En spänd häst går ofta och kniper med svansen.

Sedan är hästar olika, vissa går med svansen högt, andra har svansen lågt. Araber tex har ju ofta väldigt hög svansföring.

ush vilken ruggig bild :crazy:

jag vet :(. Hemskt.

Här är föresten en tråd om svansen vid ridning: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=565193

Du kan läsa vad Noir har skrivit längre ner på den sidan där hon också lagt ut två bilder (på avslappnad lyft svans och irriterad lyft svans)

Senast ändrad av en moderator:

Men är hästen irriterad så slår/piskar den ofta med svansen också och ser allmänt sur ut.

Sedan ska hästen inte heller gå med svansen rätt upp i vädret vid ridning, den ska liksom ha en avslappnad svanshållning eller hur jag nu ska förklara...

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
248
Senast: Lavinia
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
533
Senast: slant98
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama