Går inte rent

B

Bellina

Hej!:)
När jag tog in min häst från hagen en dag så var hon varm om kotan. När man tog på kotan så ryckte hon upp hoven. Hon var inte precis halt utan hon gick inte rent.
Nu har hon varit sådan i några veckor, hon har haft en skorpa som jag har tagit bort och tvättat såret. Hon går bra i skritten nu men i traven springer hon nästan rent.
Finns det någon som har några tips vad ja kan göra? jag är så trött på att skritta varje dag, det har jag gjort nu i 6 veckor.
Tack för svar!

Sv: Går inte rent

kontakta veterinär o rådfråga? Du kan ju ringa o höra vad som säger o ev. ta ut?

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 140
Senast: animalasia
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: Grazing
·
Hästvård Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka