"gammal" lukt i garderoben

Lindon

Trådstartare
vårt hus är ett 70 tals hus, hel renoverat -08. ibörjan luktade allt nytt och nymålat,men nu börjar det istället lukta gammalt - "mormor"lukt.. speciellt våra garderober. vår stora walk in garderob målade jag om då -08, den luktar nu värst. riktigt så att det slår emot en då man öppnar dörren. likaså alla våra kläder luktar gammalt. vi har inget mögel eller så.

Vad har ni för förslag på att få bättre doft i våra garderober? jag har satt in sånadär luktagott förpackningar, men inte hjälper det speciellt mycket. måla om?då måste man göra det 1ggr/år. min morsa föreslog vatten med ättika som ska "suga i sig" lukten, men har inte provat. överlag borde jag kunna mota lukten med att städa lite oftare...:angel: och att vårt marsvin har dött så nu luktar det inte marsvinsskit i huset längre.

Sv: "gammal" lukt i garderoben

Du skriver att ni inte har mögel men har du kollat huset för fuktproblem? (Det låter misstänkt)

Annars är det målartvätt med ättika och måla om med spärrfärg som gäller för att det som var inpyrt sedan innan ska gå bort.

Jag skulle inte försöka bota symptom i ett hus utan försöka lösa grund problemet.

Lycka till

ättika fungerar bra mot diverse dofter. Man kan också lägga in bitar av cederträ i garderoberna för att motverka dålig lukt och skadedjur :)

huset kollades i samband med köp för fukt. det luktar som sagt mest i garderoberna. i vår städskrubb däremot luktar det gott, där vi har diverse tvättmedel å grejjer.

nethril: ska nog pröva med ättika.

Det är inte så simpelt att ni har lagt in tvättade kläder, handdukar eller vad ni nu har i garderoberna innan det är riktigt torrt?

det har jag inte tänk på. kan mycket väl vara. just nu är våra garderober överfulla så om nåt inte har varit helt torrt har det inte torkat så snabbt heller!

Okej, jag har nämligen gjort det misstaget en gång och det luktade inte mumma. Då var kläderna inte blöta när jag la in dem, utan det räckte uppenbarligen med lätt fuktiga.

Så mitt tips är att tvätta det som kan lukta, eventuellt släng om det är riktigt illa, och lägg inte in i garderoben förrän det är riktigt torrt.

Risken finns nämligen att något kan ha möglat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka