salladfinger
Trådstartare
Jag har fått tillbaka min älskade lilla hermelinherre efter 5 år, gav bort honom pga. allergi till våra grannar som då hade honom som stallkanin en vinter, men efter några tappra rymmningsförsök så bestämde de sig för att ta in honom i huset, efter som de på senare år skaffat katt har han alltså bara fått sitta i buren, när jag då fick höra att de ville bli av med honom så agerade jag illa kvickt,
Kaninen är alltså nio år gammal nu och har levt större delen av sitt liv som ute/stallkanin och min tanke var då att ha honom som stallkanin med mitt sto, men jag vågar inte lämna honom i stallet vind för våg eftersom han knappt har några muskler, samt att han är tanig över ryggen.. Han har en liten mage men äter och bajsar ovanligt lite (antagligen pga att han ej fått röra på sig)
Har ni bra tips på hur jag ska kicka igång honom?
Tänker självklart låta honom springa lös i lägenheten medan han är här, men eftersom jag reagerar endel på honom så blir det max två veckor.. (allergitabletter..)
Speciellt bra mat att ge gamla kaniner? några "styrke övningar"?
Att tänka på är han flyttar ut i stall igen?
Vill ju ha ut honom så fort som möjligt så han hinner vänja sig medan det fortfarande är varmt
Jag är så lycklig att ha min vän tillbaka,
och jag vet att han stormtrivs med att få vara lite halvvild, så nu ska han inte behöva flytta runt mera
Kaninen är alltså nio år gammal nu och har levt större delen av sitt liv som ute/stallkanin och min tanke var då att ha honom som stallkanin med mitt sto, men jag vågar inte lämna honom i stallet vind för våg eftersom han knappt har några muskler, samt att han är tanig över ryggen.. Han har en liten mage men äter och bajsar ovanligt lite (antagligen pga att han ej fått röra på sig)
Har ni bra tips på hur jag ska kicka igång honom?
Tänker självklart låta honom springa lös i lägenheten medan han är här, men eftersom jag reagerar endel på honom så blir det max två veckor.. (allergitabletter..)
Speciellt bra mat att ge gamla kaniner? några "styrke övningar"?
Att tänka på är han flyttar ut i stall igen?
Vill ju ha ut honom så fort som möjligt så han hinner vänja sig medan det fortfarande är varmt
Jag är så lycklig att ha min vän tillbaka,
och jag vet att han stormtrivs med att få vara lite halvvild, så nu ska han inte behöva flytta runt mera