Gammal hund kissar inne

Basilika

Trådstartare
Min mamma har en gammal pudel, ca 14 år. Han har på senare tid börjat kissa inne. Det spelar ingen roll hur mycket han rastas, han kissar ändå. I bland tror jag det är kopplat till nervositet. Vad kan man göra?

Sv: Gammal hund kissar inne

Det kan även vara början till demens. Om äldre hundar plötsligt börjar kissa inne, verka förvirrade, går vilse i huset och liknande kan man börja misstänka att de börjar bli senila.

Prata med en veteniär för att få en diagnos.

OK, bra ide! Han visar verkligen symptom på ålder, han hör just inget heller..

Jag tror snrare att det är njurarna som börjar svika hunden. Det är inte alls ovanligt på äldre hundar.

Men veterinären kan det bättre än någon av oss, så uppmana din mamma att ta honom för en undersökning.

Så gjorde våran fd hund med. Tyvärr var det första tecknet på att slutet var nära.
Han hade fått vatten i lungorna och något med njurarna. Fick gå på medicin och han verkade må bra. Sen efter ett halvår så blev han dålig igen och då kände vi att det var djurplågeri att låta honom leva längre :sad:

Hoppas det blir bra med hunden.

Tack för tips alla :bow:

Hon är ju medveten om att hunden är gammal och har en begränsad tid kvar. Jag ska se till att vovve kommer till vet. Så det kanske går att få honom lite bättre innan det tar slut :cry:

Mät hur mycket hunden dricker på ett dygn. Det är något vet. kommer att fråga om.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 201
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka