Gamla tistlar

fejko

Trådstartare
Ska kapa ner en massa överblommade tistlar i morgon som jag naturligvis borde tagit bort för länge sedan. Ska även samla ihop det vita fluffet som jag gissar innehåller frön. Men vad gör man sedan med skiten? Funderar på att elda upp det i en tunna men jag tror inte det brinner så bra. Om jag slänger det på gödselstacken hamnar ju skiten på åkern så småningom och där vill jag inte ha en massa tistlar.
 
Ska kapa ner en massa överblommade tistlar i morgon som jag naturligvis borde tagit bort för länge sedan. Ska även samla ihop det vita fluffet som jag gissar innehåller frön. Men vad gör man sedan med skiten? Funderar på att elda upp det i en tunna men jag tror inte det brinner så bra. Om jag slänger det på gödselstacken hamnar ju skiten på åkern så småningom och där vill jag inte ha en massa tistlar.
Lägg i sopsäck som du sedan tömmer på återvinningstationens plats för organiskt material?
 
Lägg i sopsäck som du sedan tömmer på återvinningstationens plats för organiskt material?
På vår station mals det som slängs där ihop, blandas med torv och säljs som trädgårdsjord :)

Efter att ha sett vad en del slänger där, och då tänker jag inte på tistelfrön, skulle jag aldrig vilja sprida ut den jorden på min mark.
 
Ska kapa ner en massa överblommade tistlar i morgon som jag naturligvis borde tagit bort för länge sedan. Ska även samla ihop det vita fluffet som jag gissar innehåller frön. Men vad gör man sedan med skiten? Funderar på att elda upp det i en tunna men jag tror inte det brinner så bra. Om jag slänger det på gödselstacken hamnar ju skiten på åkern så småningom och där vill jag inte ha en massa tistlar.
Släng det i en säck som brännbart
Jag slänger sådant i min vanliga soptunna väl inpacketerat så bränns det ihop med övriga hushållssopor
Min soptunna är sällan full så när jag behöver bli av med jobbigt trädgårdsavfall finns det plats för det med
 
Ska kapa ner en massa överblommade tistlar i morgon som jag naturligvis borde tagit bort för länge sedan. Ska även samla ihop det vita fluffet som jag gissar innehåller frön. Men vad gör man sedan med skiten? Funderar på att elda upp det i en tunna men jag tror inte det brinner så bra. Om jag slänger det på gödselstacken hamnar ju skiten på åkern så småningom och där vill jag inte ha en massa tistlar.
Om du har plats så lägg det i en egen hög. Som du sen täcker med hästskit så det brinner/ruttnar bort.
 
@Snowball Det blir ganska stora mängder så det får inte plats i soptunnan. Ska röja under staketen i hästhagarna. Det får bli återvinningsstationen.

@Luff Vet inte om jag vågar chansa.

Jag frågade på återvinningen vad jag skulle göra med lupinerna och de sa direkt att de går som brännbart. Det lär gälla tistlarna också, de vill ju inte ha ogräs i komposten eftersom de säljer jord.
 
Släng det i en säck som brännbart
Jag slänger sådant i min vanliga soptunna väl inpacketerat så bränns det ihop med övriga hushållssopor
Min soptunna är sällan full så när jag behöver bli av med jobbigt trädgårdsavfall finns det plats för det med
Så gör jag också med fingerborgsblommorna som sprider sig något fruktansvärt här, och jag inte intresserad av att ha dem på tomten.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 196
Senast: mandalaki
·
Hästvård Ja.. Crussidullen hade ju ÄNTLIGEN gått och blivit ganska ok efter att ha fått sina PG på. Han har gått att börja skritta igång...
Svar
8
· Visningar
895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp