Gamla/inaktuella läroböcker

Om det ändå hade med forskning att göra, och inte att kränga böcker... Så ofta när man kollar så är det typ något mini-kapitel tillagt eller lite korrigeringar men liksom knappt något världsomvälvande :cool:

De flesta kurser jag har läst på sistone har kvar referenser till tidigare upplagor med någon kommentar om vilket eller vilka kapitel det är större förändringar i. Helt onödigt att alla ska köpa nya böcker om det inte är någon dramatisk skillnad. :)

(Och i de fall där det finns kursböcker i universitetsbiblioteken blir det ju mycket pengar bara för att hålla uppdaterat även om det inte vore nödvändigt.)
 
Första boken såld!! 😲
Tack för tipsen!

Böckerna jag har är från påbörjade men avbrutna utbildningar och inget jag har något som helst behov av att gå tillbaka och bläddra i. Och, det tar emot väldigt mycket att slänga böcker som jag köpt nya och som knappt är bläddrade i. Så det känns jättebra att böckerna kan få leva vidare!
 
Absolut! Sen kan jag också ge tipset att ibland ha is i magen beroende på tid på året - i början av terminen och då antagningsbesked kommer säljs nog mest kurslitteratur, så ibland är det lågt intresse pga. att litteraturen ligger ute "fel tid på året" så att säga.
Ja alltså man köper ju böcker när kurserna börjar och är det kurser som oftast hålls på våren så lär ju ingen köpa de böckerna just nu.
Men. nu när jag hittat detta kan jag förvara böckerna ett tag till, åtminstone över ett läsår, för att kolla efterfrågan på dem.
 
Ja alltså man köper ju böcker när kurserna börjar och är det kurser som oftast hålls på våren så lär ju ingen köpa de böckerna just nu.
Men. nu när jag hittat detta kan jag förvara böckerna ett tag till, åtminstone över ett läsår, för att kolla efterfrågan på dem.
Jag la upp mina böcker för kanske 4-5 år sedan, sålde en senast förra året. Har hekt enkelt glömt bort dem, både på Studentapan och i den undangömda del av bokhyllan de står 😄
Är nog dags att plocka bort annonserna och se om de går att skänka bort. Annars får de.åka till återvinningen. Eller stå kvar några år till 😂
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp