Gamla "1800-tals" bilderna i galleriet? Var är dom nu?

KungTulle

Trådstartare
Var rätt förstjust i de nostalgiska hästbilderna som fanns här på buke innan sista omläggningen.

Nu hittar jag dom ingenstans, bara foton och nytillverkade teckningar som bukefolket gjort. Var hittar jag dom gamla bilderna. ( Tänkte printa ut ett par av dom och rama in och ha i min sadelkammare....)

/KT

Sv: Gamla "1800-tals" bilderna i galleriet? Var är dom nu?

Jag har ingen aning, älskar också gamla vackra bilder. Det _kan_ ha med upphovsrätt att göra. Upphovsrätten gäller ju ett antal år (70?) efter upphovsmannens död, sedan kan de ha funnits i böcker. Jag vet som sagt inte, bara gissar.

Mvh Cissi

Oj nåt jag missat. Vore verkligen intressant ock kul att se gammla vackra hästbilder.
Har en del själv men vet ej hur man lägger ut dem.

Jag plockade bort dem när jag lade in senaste versionen av Hästgalleriet. Det var inte så många ändå, jag har tidigare haft betydligt fler "gamla" bilder inne i galleriet och i tidigare bildvisningsvarianter.

I och med att jag låter er användare ladda upp egna bilder, något jag inte gjorde tidigare, tyckte jag att jag kunde ta bort dem.
Det visade sig också att några trodde att jag hade gjort dem själv, och trodde att jag var en duktig konstnär, vilket är tämligen långt från sanningen.

Eventuellt kommer de tillbaka någon gång framöver, när jag får tid över till att presentera dem på ett bättre sätt med mindre risk för missförstånd :)

Jo SNÄLLA SNÄLLA Gunnar!

Lägg ut dom igen! Du kan väl bara lägga dom under en rubrik att det är gamla "antika" bilder.

Dom var perfekta att kopiera av och sätta in i en ram och sedan upp på väggen i sadelkammaren! Och sedan när man tröttnat på en bild eller den hunnit bli litet loppbiten så kunde man bara slänga bilden och printa ut en annan och ha där!

Dom var ju sååå himla mysiga! Riktig nostalgikick!!!!

/Kung Tulle

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka