Galopptävlingar?

wizo

Trådstartare
Jag försöker hitta någon klubb som anordnar galopptävlingar/träningar för Islandshästar. Inte lätt!!!
Såg att klubben Vestur hade många tävlingar 2010.

Är det någon som vet någon klubb vart som helst i Sverige som kommer ha galopptävlingar 2012?

Någon som testat själv?
Hur långa är loppen?

Berätta gärna allt ni vet eller vart med om inom den här grenen:)!

Sv: Galopptävlingar?

Det verkar dåligt med folk som vet något om galopp här på buke:(.

Hitta en klubb som kommer ha galopptävlingar nästa år. 1 i hela Sverige! Måste ju finnas fler ju...?

Hej.
Jag har varit med.Det var några år sedan,men det är häftigt.
Jag tror det är 250 meter man springer, och vi fick inte ha spö. Sen var det flera heat. Jag vet en gång när jag och en stod på start linjen. Den hästen var så taggad att han stegrade sig innan vi stack iväg, men vi red sida vid sida in i mållinjen. Skitkul.
Hoppas du hittar några tävlingar.

Det finns på Lag SM! Då är det flagglopp, i valfri gångart då, såklart. Men det var riktigt fräckt att se när det var några ekipage som flög fram i galopp och satte alla 3 flaggor! :D

Bara som info: "Vestur är en sammanslutning av alla islandshästklubbar i västra Sverige, vilket just nu är 14 stycken. När du går med i en lokalförening som är ansluten till Vestur, blir du automatiskt även Vesturmedlem, samt medlem i SIF - Svenska Islandshästförbundet." Stulet från Vesturs egna sida. Det är alltså de 14 lokalklubbarna som står för tävlingarna. Men låter ju superkul med lite andra tävlingsgrenar än de vanliga traditionella......

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 077
Senast: Lyan
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 417
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka