Galoppbyten!

P

pago

några tips hur jag ska få lilla klumpen att byta med hela kroppen?
om jag rider i en åtta, så byter jag i mitten, han byter med fram och inte bak.. det blir korsgalopp.
några tips hur han ska orka utan bomm i mitten?

han tränar banor med en annan tjej på 100-110, tävlar 90-100.

Sv: Galoppbyten!

Börja med enkla byten först och främst.

Att han hoppar en meter på tävling säger ju inte så mycket.

Enkla byten, lösgöra (tex öppna), sepentinbågar med enkla byten, aktivera galpppen ordentligt innan bytet.
Hjälp till genom att peta till med ett spö bakom sadeln på nya yttersidan i själva bytet.

Prova med att lägga en bom på mitten och gör bytet över bommen. Då brukar det vara lättare att få bytet bakifrån.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Lutten
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka