Galopp på rakt spår

Emilia19

Trådstartare
Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu har jag problem med galoppen på rakt spår då hon tappar formen och ökar farten så fort vi lämnar volten vilket gör att jag måste lägga en ny volt för att få tag på henne. Jag kommer inte ens ett varv på fyrkanten utan ha behövt lägga x antal volter. Hon tycker även lite inåt i vänstervarv och går inte helt ut i hörnen. Ska till att om jag ställer inåt för att behålla formen så snarare svänger hon inåt eller går innanför spåret. Har någon tips hur jag kan träna upp det och lösa det?

Övergångar mellan gångarter och inom gångarterna, 1000 ggr! :up:
Jag antar att du ska ut i p60 eller 70, med tanke på vad du skriver. Bry dig inte om var ponnyn har huvudet, utan se till att övergångar blir vid rätt bokstav.
Sedan får din dressyrtränare ge dig hjälp och övningar att göra hemma.
Kan du behålla kontroll på ponnyn när du hoppar?

Liknande trådar

Hästvård Nu vill jag höra era erfarenheter av problem på böjt spår. Bakgrund: mitt 17-åriga arabsto som sedan januari har varit ibland lite...
Svar
8
· Visningar
1 093
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
986
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
572
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att jag inte kommer att kunna rida min ordinarie lektion nästa vecka så blev det två lektioner denna vecka. Nästan två...
Svar
0
· Visningar
368
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka