Galopp Byten...

A

Athina

:crazy: Haj haj !
Hur sjutton var det jag skulle göra i bytet...

Räknar in 1, 2, 3 o byt
Men hur skulle jag göra när det blev ny ytter tygel, när gör jag halvhalten innan bytet, när lägger jag om skänkeln?

Hästen jag rider nu, han e så snäll mot mig så han byter direkt när jag lägger om skänkeln, men då lär jag mig aldrig riktigt hur fasen det egentligen skulle vara. För den andra pållen, han måste man tänka till lite på, han byter bara när jag verkligen "ber" om det...
Ränka, läggom, halvhalt och byt.. ni hajar.. :D

Men hur var det, nu..
Jag har milkshake i huvudet nu... hjälp mig reda ut detta ! :confused:

Sv: Galopp Byten...

På 1 gör du halvhalten. På 2 flyttar du skänklarna. På 3 ger du impulsen för bytet.
Dvs halvhalt, flytta, byt. Ställ inte om och flytta inte vikten förräns efter bytet.

Om den andra hästen byter direkt när du lägger om skänklarna så gäller det att du inte lägger om dem förräns på 3 för om hästen byter redan på 2 så blir oftast bytet väldigt kort.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Undrar om någon haft en liknande upplevelse och vad det berott på. Jag har en ponny jag ägt i 2 år. Besiktningen var felfri och han...
Svar
4
· Visningar
1 692
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: Hedinn
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 757
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix